Terug naar NL. Inkomen uit het buitenland en een woning kopen in NL, waar is het beste?

We wonen nu in FR, man werkt in Swiss en we willen terug naar NL. Ik wil met onze zoon alvast in NL wonen (en parttime werken) en man gaat heen en weer reizen. Hij blijft hier ingeschreven staan. We zouden graag een huis willen kopen, maar waar moeten we allemaal aan denken? Is het voordeliger om zijn inkomen in NL te belasten?Is dit mogelijk? Hebben begrepen dat er iemand garant moet staan voor een hypotheek met een buitenlands inkomen. Maar komen niet in aanmerking voor de hypotheekrenteaftrek. Wie kan ons hierin adviseren? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Sofinummer moet je hebben (heb je denk ik al van vroeger)
loonbelasting betalen en een zorgverzekering.

Je belasting kan je hier invullen maar ik weet niet of dat goedkoper is, als je in NL werkt kan je hypotheek rente aftrek doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Zwitserland wordt zijn inkomen belast en daar is hypotheekrente niet aftrekbaar.
Als je hier een huis hebt, kun je wel hypotheekrente aftrekken maar omdat er geen belasting is ingehouden schiet je daar niets mee op.
Dus probeer het inkomen door de werkgever in Nederland te laten uitbetalen met een detachering in Zwitserland.
Vraag deskundig fiscaal advies.