Wat voor soort brieven zijn niet te vervangen door een e-mail?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zal de vraag anders formuleren:
Welke documenten, inhoudelijke brieven hebben minder waarde als je ze per e-mail verstuurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

en poederbrieven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LoL

Andere antwoorden (10)

Handgeschreven brieven, natuurlijk!

Toegevoegd na 19 uur:
Voor degenen die blijkbaar niet meer weten wat een handgeschreven brief is: als je dat scant heeft zo'n brief absoluut minder waarde, want je kunt de inkt niet voelen en de geur niet ruiken. Handgeschreven is zeer persoonlijk en onvervangbaar.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een handgeschreven brief scannen en mailen
overlijdens berichten, en een brief is denk ik sowieso een stuk persoonlijker dan een mailtje
12 jaar geleden
Contractafspraken, offerte-verzoeken, offertes, prijsopgaves en dat soort spul worden meestal op papier verzonden omdat je anders gemiep kunt krijgen over de rechtsgeldigheid of over het mogelijk aanpassen van gegevens in de mail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aangetekende brief, bijvoorbeeld een dwangbevel. Een gerechtelijke uitspraak. Zoiets moet door de geadresseerde zelf in ontvangst worden genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezwaarschriften van juristen, dwangbevelen, alle vertrouwelijke stukken, dit zijn er een paar die me nu te binnen schieten.
Alle aangetekende stukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezwaarschriften, deze moeten per voorkeur aangetekend verzonden worden. En vakantiekaartjes natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verjaardagskaart is een stuk minder persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antw: Berichtgeving van en aan overheden.
Overheden erkennen eigen digitale berichtgeving vaak niet maar ook die niet van burgers, maar eisen brieven met handtekening.

Zo is het voor de burgers en bedrijven hoogst onzeker of een emailbericht dat de overheid ontvangen heeft, door dezelfde overheid erkend wordt als bericht. Bovendien stelt de overheid zich vaak vrijblijvend op door bij voorbeeld te stellen: ‘aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen’. Vaak is onduidelijk wanneer een e-mailbericht beantwoord wordt. Daarom is de betekenis van een emailbericht van de overheid voor veel burgers onduidelijk.

Zie bron: berichtgeving van De Nationale Ombudsman
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brieven met een boek of cd erbij in, of een kaartje met een luchtje, met geld als kadootje, toegeveoegd bij een handgeschrven verjaardagskaart, handgeschreven brieven, omdat dat nog steeds romantischer is en persoonlijker dan een mail. Een kadootje, een kerstkaart,
brief met je nieuwe pinpas van de bank. Brief met je anwb pas. of andere passen ,anders kunnen we nog wel even doorgaan.
Een brief met een proefpakketje, zoals bijv. Tenalady.
Brief met een blad van het goede doel ( wereld natuurfonds)
Brief met iets dat je besteld hebt bij een postorderbdrijf
brief van je buurkind dat net leert schrijven en nog nooit van email heeft gehoord, maar graag wil laten zien hoe goed ie al kan schrijven.

Brief aan alle buurtbewoners. Iemand die dat verstuurd kan volgens mij voor een eenmalige gelegenheid niet van iedereen eerst alle meailadressen vragen, beetje omslachtig.

brief van een buurt evenement
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liefdesbrieven
bij een mail kun je geen roos stoppen, of hem lekker parfumeren
anneliez