ik heb geen vaste woonadres hoe kan ik aan een postadres komen?

ik ben pas geleden me huis uitgezet maar momenteel heb ik geen vaste woonadres maar volgens diverse instanties moet ik een vast woonadres hebben anders helpen ze me niet hoe kan ik in aan merking komen voor een inschrijfadres?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me zo erg.
Ik ken mensen hadden die een postadres hadden via het GGZ.
Anders kregen ze geen uitkering.
Dat waren wel voornamelijk mensen met psychische problemen en drugsverslaafden en alcoholisten.
Maar er zaten ook gwn mensen die overspannen waren bijv. na een scheiding en sommige hadden ook geen huis meer.
Misschien kun je in ieder geval informeren bij de GGZ-instelling in je regio of je daar in ieder geval ingeschreven zou kunnen worden.En of je je post dan via hun kan ontvangen.Dat gebeurt namelijk wel vaker zo.
Ze hebben daar ook veel mensen die dit soort maatschappelijke problemen regelen.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
waar kan ik post adres aanvraagen

Antwoorden (2)

Misschien via het Leger des Heils?

Op hun website staat er wel iets over:
http://www.legerdesheils.nl/maatschappelijke-opvang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van de rijksoverheid hebben ze het over een briefadres (postadres). Dit kan als je in Nederland geen woonadres hebt. Je moet dan met een familielid, vriend of kennis afspreken dat hij of zij voor jou de post ontvangen.

Het mag geen postbus of leeg adres zijn. Het mag in heel Nederland zijn en je moet het aanvragen in de gemeente waar het postadres is. Met toestemming van degene die jouw post dan in ontvangst neemt.

Zie verder ook bij de link naar de bron. Daar staat hoe je het verder allemaal aan kunt vragen en wat je mee moet nemen.

Sterkte in ieder geval!

Ik weet dat veel gemeente ook een vangnetfunctie hebben voor mensen die uit hun huis zijn gezet. Ze kunnen dan tijdelijke opvang regelen. Wellicht kun je hier bij de eigen gemeente naar informeren.