Dat is niet te zeggen. Het ligt aan ervaring en de werkplek wat je salaris is. Op internet vind je altijd gemiddeldes van het startsalaris, maar 9 van de 10 keer ligt dit veel te hoog. Ga er maar van uit dat je, na een paar jaar gewerkt te hebben als acountant, heel veel doorgroeimogelijkheden hebt en dat is belangrijker dan om nu een getal te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accountant is een studie op academisch niveau. Er worden hoge eisen gesteld. Je moet je Nederlands perfect beheersen om een goede toelichting bij het jaarverslag te kunnen schrijven. Je hebt cijfermatig inzicht nodig, maar vooral voor het doorgronden van structuren binnen een bedrijf. Ook moet je de fiscale wetgeving terdege kennen. Verder moet je goed met klanten kunnen omgaan; ook met eigenwijze directeuren.

Als je goed bent, kun je heel veel verdienen. Het is wel hard werken. Dus het is niet te zeggen hoeveel je gaat verdienen, dat ligt hoofdzakelijk aan je inzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
geen toelichtingen die schrijft hij of zij niet maar wel de goedkeurende verklaring als hij of zij maat is. Daarnaast geeft hij of zij een rapport van bevindingen.
Drepolli
12 jaar geleden
Nou je moet een cijfermatig inzicht hebben en de truukjes van het vak kennen, wetkennis hoef je ook niet perfect te kennen hoor, en Nederlandse perfectie evenmin. Belangrijkste is dat je doortrapt bent en de manieren weet om doortrapt te zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij Drepolli wat een onzin
paulus811
12 jaar geleden
ronron1212, ben het met je eens. Klinklare lariekoek kraamt drepolli uit.
Ik werk bij een van de grootste kantoren ter wereld en het startsalaris voor een (niet afgestudeerd) assistent accountant is ongeveer 2500 euro plus een leaseauto. Op vrijdag volg je een nivra studie en als de carriere goed loopt kun je na een jaar of 10 uiteindelijk partner worden en krijg je een salaris tussen 3 en 6 ton. Voor bestuursfuncties oplopend tot een miljoen inclusief bonus.
paulus811