Als iemand langdurig in coma ligt in het ziekenhuis, wat gebeurd er dan met zijn vaste lasten?

Niemand weet zijn codes en dus liggen de aanmaningen op de mat. Hoe regel je zo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

De rechter kan een bewindvoerder aanstellen die de financiën regelt.
bamibal
12 jaar geleden
Vaak overlegt de directe familie (en evt partner) en neemt iemand van hen (hopelijk tijdelijk) de zaken waar.
Dan is het belangrijk dat de post wordt geopend en de 'zaakwaarnemer' contact opneemt met die instanties en uitlegt wat er aan de hand is. Vaak kan er dan gewoon een goede afspraak worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet maar hopen op begrip van de instanties want helaas maar ook begrijpelijk zullen dingen heel vaak zakelijk worden bekeken.
Vooral omdat in geval van een coma vaak niets zinnigs kan worden gezegd over de duur is het bijvoorbeeld moeilijk om een huurhuis lang aan te houden als er geen huur wordt betaald.
Belangrijkste is dus om bij het salaris/uitkering te kunnen komen van die persoon.
Ik help het je hopen dat een bankinstelling dan wil meewerken.