Overstappen lukt niet, kan iemand mij helpen?

Ik heb op dit moment een Internet & Bellen pakket van KPN en ik wil overstappen naar een Internet & Bellen abonnement van Tele2. Mijn contract van KPN loopt nog tot 11 oktober door.

Ik heb geprobeerd de Easy Overstapservice van Tele2 te gebruiken, maar die kunnen mijn contract bij KPN niet voor mij opzeggen "wegens onbekende redenen".

Toen heb ik naar KPN gebeld en die zeiden dat ik wel gewoon kon opzeggen en dan overstappen, maar dan zal ik mijn huisnummer kwijtraken en dat wil ik niet.

Ik zit nu dus met een probleem, ik kan niet gebruik maken van de Overstapservice van Tele2, maar kan ook niet zelf mijn oude abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten want dan raak ik mijn Telefoonnummer kwijt.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij beide genoemde bedrijven, Tele2 en KPN gaat van tijd tot tijd wel eens wat mis, in dit geval ook. Zoals ik het kan beoordelen moet gewoon boven tafel komen wat de 'onbekende reden' is, er zijn namelijk een aantal technisch/administratieve redenen te bedenken waar het overstapproces op vast kan lopen.

Overigens dient gezegd te worden dat bij een overstap van een telefonieproduct van A naar B gewoon meegewerkt dient te worden door het bedrijf waar je nu bij zit, dat kan Tele2 ook regelen voor je bij KPN.

Er staat wel tegenover dat je oude provider je aan je contract kan houden, in de vraag zeg je dat dit tot 11 oktober loopt, dus dat zal denk ik niet zo'n probleem zijn.

Belangrijk is om nogmaals met Tele2 in gesprek te gaan, ze dienen opnieuw een overstap te initiëren en / of je de 'onbekende reden' te melden, zodat je er zelf misschien iets aan kunt doen.

Zelf opzeggen is niet zo'n goed idee, je kunt dan inderdaad in het slechtste geval je telefoonnummer kwijtraken.

Mocht je het niet voor 11 oktober kunnen regelen, als je contract dan inderdaad afloopt is het in ieder geval per maand opzegbaar dus dan valt de eventuele hinder op financieel gebied ook nog wel te overzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Overstappen naar een andere provider is niet mogelijk indien je nu een belbudget abonnement hebt bij kpn.
Dat dien je eerst om te zetten naar een ander abonnement. Daarna is overstappen wel mogelijk.