Mag je het eigen risico van de zorgverzekering in termijnten betalen?

Ik heb een rekening binnen gekregen voor het eigen risico. Deze bedraagt bijna €170. Aangezien er vandaag nog (veel hogere) onvoorziene kosten zijn gekomen is mijn vraag of er iets is geregeld ten opzichte van het gespreid betalen van eigen risico, dit omdat ik op dit moment het geld gewoon niet heb.

Ben verzekerd bij DSW

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kreeg in maart onverwacht een enorme rekening binnen: eigen risico van 2010 + van 2011 helemaal betalen (circa 400 euro). Omdat ik in december 2010 mijn arm gebroken had, en daarvoor ook begin 2011 nog een paar keer naar het ziekenhuis was geweest :-(

Nooit bij stilgestaan dat als je echt dringend nodig naar een ziekenhuis moet, dat dat ook eigen risico is!

Ik ga nooit naar een arts, dus heb nog nooit eigen risico betaald. Heb toen gebeld (eind maart dus!) en ik mocht het bedrag de rest van het jaar in termijnen afbetalen, het bedrag werd verdeeld over de resterende maanden van dit jaar. Wordt automatisch afgeschreven tegelijk met mijn ziektekostenpremie.

Dus straks na 1 januari 2012, als iedereen meer betalen gaat voor de zorgverzekering, ga ik er weer ruim 40 euro op minderen, lol.

PS tip: breek liever iets in januari dan in december, dat scheelt een enorme hoop geld aan eigen risico !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de behandeling van een en hetzelfde probleem/specialisme in december begint dan krijg je m.i. voor de doorloop naar het volgend jaar geen kosten.
Al het ziekenhuis dat niet goed administreert is dat heel moeilijk te verbeteren en dan ben je echt het haasje.

Andere antwoorden (3)

Bij cz wel je moet er wel ff voor bellen dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag maar dat moet je voor het begin van het jaar aanvragen. Dan paar je een bedragje p/m. Nu kan het niet meer. Je zult het in eens moeten betalen.

Toegevoegd na 31 seconden:
paar = betaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt van je zorgverzekeraar af. Je kan ieder geval bellen en de situatie uitleggen. Misschien kunnen ze nog wat regelen. Bij sommige verzekeraars kan je het al per kwartaal betalen. Ik denk dat de DSW liever heeft dat ze het in kleine beetjes krijgen dan helemaal niks.