Heb ik nogwel een contract ? Zoja wat voor een ?

Nulurencontract :

Er staat :

Werkgever neemt werknemer met ingang van **-**-2009 in dienst als oproepkracht in de functie van **

Het dienstverband wordt aangegaan voor een periode van zes maanden en eindigt derhalve van rechtswege in ieder geval op 05-2009 aansluitend op de werktijd van die dag........
Ieder der partijen is echter gerechtigd het dienstverbang tussentijds te beeindigen.

Verder niet echt iets relevants volgens mij.

Maar ik werk er nu nog steeds. ? Heb ik nu het zelfde contract nog steeds? Of is dit van rechtswege veranderd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ga eens naar je baas met al deze vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat wil ik ook. Maar voordat ik dat doe wil ik zelf ook hier en daar wat kennis vergaard hebben. Anders kan ik alleen maar ja en amen zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je baas aanhoren, geen "ja & amen" zeggen, maar aandachtig luisteren. En dan er thuis nog es ovet nadenken en er bij je baas op terugkomen. Dus niet ter plekke toezeggingen doen. Je kunt rustig vragen "Mag ik er nog even over nadenken"? En eigenlijk is dat niet eens een vraag maar een mededelkinh "Ik denk er graag nog even over na".
Het is dan wel handig missch om te weten wanneer de baas verwachr dat je erop terugkomt, zodat je een soort vervolg afspreekt. Je geeft hierdoor aan dat je het serieus neemt.
Tenslotte is het wel goed jezelf van tevoren te informeren. En daar ben je nu mee bezig. Het belangrijkste vind ik "de baas is wel de baas maar niet de baas over jou".

Antwoorden (2)

Indien je de dag na verloop contract er weer werkt wordt het contract geacht te zijn verlengd met de zelfde voorwaarden en lengte.
Echter als dit voor de 4e keer gebeurt. (Dus 4e contract)
Dan heb je een contract voor onbepaalde tijd voor het aantal uren wat er in dat contract staat.

Daarnaast als je structureel langer dan drie maanden meer uren werkt als er in je contract staat heb je recht op dat aantal uren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit contract is dus stilzwijgend verlengd. Voor het verlengde contract gelden weer dezelfde voorwaarden en dezelfde tijd, maar voor maximaal één jaar.
Indien je werkgever jouw contract voor de dérde keer verlengt, dan wordt dit automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Dit geldt alleen als de contracten elkaar zondder onderbrekingen of met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden hebben opgevolgd. Indien er een pauze tussen was van méér dan 3 maanden, begint de telling opnieuw.
De totale duur van de opeenvolgende contracten mag niet langer dan 3 jaar zijn. Zodra de periode van 3 jaar wordt overschreden,gaat e overeenkomst automatisch over op een contract voor onbepaalde tijd. Een vast contract dus.

Alleen bij CAO kan van deze regels worden afgeweken.
In de CAO kan bijv. worden bepaald dat meer dan 3 contracten kunnen worden afgesloten voor automatisch een vast cotract wordt gegeven. Je zou dus even jullie CAO moeten raadplegen over de daarvoor geldende regels.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord bedankt ! Zoals het er nu naar uitziet heb ik dus een vast contract met nul uren ;) Als ik het goed begrijp.
Tenzij ik 3 maanden lang een vast aantal uren heb gewerkt ? Kan dit ook een gemiddeld aantal uren zijn ?