Heb ik nogwel een contract ? Zoja wat voor een ?

Nulurencontract :

Er staat :

Werkgever neemt werknemer met ingang van **-**-2009 in dienst als oproepkracht in de functie van **

Het dienstverband wordt aangegaan voor een periode van zes maanden en eindigt derhalve van rechtswege in ieder geval op 05-2009 aansluitend op de werktijd van die dag........
Ieder der partijen is echter gerechtigd het dienstverbang tussentijds te beeindigen.

Verder niet echt iets relevants volgens mij.

Maar ik werk er nu nog steeds. ? Heb ik nu het zelfde contract nog steeds? Of is dit van rechtswege veranderd ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Indien je de dag na verloop contract er weer werkt wordt het contract geacht te zijn verlengd met de zelfde voorwaarden en lengte. Echter als dit voor de 4e keer gebeurt. (Dus 4e contract) Dan heb je een contract voor onbepaalde tijd voor het aantal uren wat er in dat contract staat. Daarnaast als je structureel langer dan drie maanden meer uren werkt als er in je contract staat heb je recht op dat aantal uren

Dit contract is dus stilzwijgend verlengd. Voor het verlengde contract gelden weer dezelfde voorwaarden en dezelfde tijd, maar voor maximaal één jaar. Indien je werkgever jouw contract voor de dérde keer verlengt, dan wordt dit automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Dit geldt alleen als de contracten elkaar zondder onderbrekingen of met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden hebben opgevolgd. Indien er een pauze tussen was van méér dan 3 maanden, begint de telling opnieuw. De totale duur van de opeenvolgende contracten mag niet langer dan 3 jaar zijn. Zodra de periode van 3 jaar wordt overschreden,gaat e overeenkomst automatisch over op een contract voor onbepaalde tijd. Een vast contract dus. Alleen bij CAO kan van deze regels worden afgeweken. In de CAO kan bijv. worden bepaald dat meer dan 3 contracten kunnen worden afgesloten voor automatisch een vast cotract wordt gegeven. Je zou dus even jullie CAO moeten raadplegen over de daarvoor geldende regels.

Bronnen:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/soll...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100