hoe kan ik snel en leuk geld sparen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je thuiskomt,al je losse geld telkens in een potje gooien en je papiergeld in je zak houden. Zo deed ik het altijd en dat loopt snel op.

Door klusjes te doen voor andere mensen. Bijvoorbeeld auto wassen, onkruid wieden, boodschappen doen, hond uitlaten enz.

Hier geldt de slogan 'leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker' ;)! Sparen is over het algemeen niet 'leuk', uitgeven is veel leuker! Je kan snel sparen door weinig uit te geven en veel te verdienen.

Via internet kan je meedoen aan enquêtes waar je voor betaald krijgt, of je kunt je opgeven als zogenoemde mystery shopper, dan beoordeel je anoniem winkels en diensten, waarvoor je betaald wordt. Je kan ook het ov beoordelen, daar krijg je ook geld voor (bijv. kwaliteitsverkenner)

om geld te sparen moet je het eerst hebben.laat ik er van uit gaan dat zulks het geval is.minder uitgeven dan er binnenkomt,dat is sparen.succes ermee.

door van veel jampotjes een spaarpot te maken en op de deksel erop schrijven (sticker) wat je ermee gaat doen en later toch gewoon naar de bank brengen en niet uitgeven

Door te kijken op welke toeslagen, tegemoetkomingen, belastingteruggaven, etcetera je recht hebt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.rechtopgeld.nl

Je ziet vaak advertenties waar mensen je zeggen dat je snel veel geld kunt verdienen. Laat je door niemand gek maken. Snel geld verdienen is maar voor een enkeling weggelegd, die dan ook nog een hoop geluk heeft gehad. Leuk geld verdienen kan natuurlijk wel, maar dan moet je weten wat je leuk vind. En ik begrijp dat je nu 12 jaar bent, ik denk dat je mogelijkheden dan ook nog niet zo groot zijn. Je kan auto's gaan wassen of zoiets. Of boodschappen voor mensen gaan doen tegen vergoeding of huishoudelijke taken. Als je wat ouder bent zou je op zoek kunnen gaan naar een krantenwijk, of een folderwijk. Of dan kun je gaan zoeken naar een bijbaantje of zo. Daar verdien je je eigen geld mee. Maar geloof er maar niets van dat je snel geld kunt verdienen. Heel veel succes ermee!

Als je voor jezelf een systeem zoekt om te sparen en je hebt al een baantje: je kan via een automatische machtiging geld overschrijven naar je spaarrekening. Dit is echter niet leuk. Je gaat vanaf nu alle Duitse munten apart houden. Deze ga je sparen. Je mag ook Belgische of Franse munten gaan sparen of bijvoorbeeld alle 1-euromunten. Neem niet alle Sloveense of Luxemburgse munten of alle centen. Dat spaart wat minder snel ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100