Kan ik mijn salaris of betaling ook laten storten op mijn spaarrekening?

Kan iemand anders van zijn rekening rechtstreeks geld storten op mijn spaarrekening?
Of kan dat strikt alleen naar mijn betaalrekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
12.9K

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf.
Er zijn spaarrekeningen waarvan alleen van een bij de bank gemelde betaalrekening op gestort kan worden. Een betaling van een onbekende rekening wordt dan teruggestort.
Vraag dat dus goed na bij de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat kan niet want jouw spaar rekening is alleen open voor jouw daar kan niks worden afgeboekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ander kan wel geld storten op jou spaarrekening, mijn ouders hebben een tijdje maandelijks een bedrag op mijn spaarrekening gestort dus dat kan.
Maar je kan bijv geen betalingen doen vanuit je spaarrekening dat moet vanuit de betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn spaarrekeningen waarvan alleen van de eigen bij de bank gemelde betaalrekening op gestort kan worden. Vraag na bij de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paypal kan dus niet want die gebruiken geen rekeningnummers maar emailadressen
Ja hoor, dat kan gerust. Geen enkel probleem, mits het rekeningnummer niet hetzelfde is als dat van je betaalrekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn spaarrekeningen waarvan alleen van de eigen bij de bank gemelde betaalrekening op gestort kan worden. Vraag na bij de bank
dat is per bank verschillend
soms moeten betalingen enkel van de opgegeven tegenrekening komen.
b.v bij leaseplan. bij andere kan je storten van elke rekening b.v moneyou