Kan ik mijn salaris of betaling ook laten storten op mijn spaarrekening?

Kan iemand anders van zijn rekening rechtstreeks geld storten op mijn spaarrekening?
Of kan dat strikt alleen naar mijn betaalrekening?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf. Er zijn spaarrekeningen waarvan alleen van een bij de bank gemelde betaalrekening op gestort kan worden. Een betaling van een onbekende rekening wordt dan teruggestort. Vraag dat dus goed na bij de bank

Nee dat kan niet want jouw spaar rekening is alleen open voor jouw daar kan niks worden afgeboekt

Een ander kan wel geld storten op jou spaarrekening, mijn ouders hebben een tijdje maandelijks een bedrag op mijn spaarrekening gestort dus dat kan. Maar je kan bijv geen betalingen doen vanuit je spaarrekening dat moet vanuit de betaalrekening.

Ja hoor, dat kan gerust. Geen enkel probleem, mits het rekeningnummer niet hetzelfde is als dat van je betaalrekening.

dat is per bank verschillend soms moeten betalingen enkel van de opgegeven tegenrekening komen. b.v bij leaseplan. bij andere kan je storten van elke rekening b.v moneyou

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100