Waar kun je veilig beleggen ?

Is er iets dat je kunt beleggen zonder dat je aandelen verlies draaien. maar wij investeert in een bedrijf en dus geen spaarrekening.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.1K
bamibal
12 jaar geleden
Je zou een boterham kunnen proberen.

Antwoorden (3)

Je kan in overheidsobligaties beleggen. Dat is eigenlijk de enige redelijk zekere vorm van beleggen. Elk bedrijf kan failliet. Elk aandeel kan kelderen. Een goed adviseur kan je wel helpen een portfolio op te bouwen dat dwarts door verschillende landen en deelmarkten heen belegt, en zowel op stijgende als dalende koersen inzet. Hierdoor hou je gelijkaterigere ontwikkelingen van de waarde. Maar er is geen gouden belegging waar je altijd op verdient en nooit verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beleggen met de zekerheid op winst of geen verleis bestaat niet. Beleggen is en blijft gokken. Ook al heb je de beste adviseur dan nog. Obligatieleningen zijn de enige beleggingsvorm waarbij je op de eind datum in elk geval je inleg terug krijgt. En een rente ontvangt.

Toegevoegd na 44 minuten:
verleis = verlies
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"in elk geval" zeker niet. Wel eens van Griekse obligaties (staatsleningen) gehoord?
teusvh
12 jaar geleden
En ik zou beleggen geen gokken noemen. Ik zie het als ondernemen. Er zit weliswaar veel onzekerheid in, maar echt gokken doe je pas als die onzekerheid 100% is. Bij de staatsloterij bijvoorbeeld.
MrEinstein
12 jaar geleden
de vraag ging over aandelen, niet over obligaties.
Als je belegt, neem je altijd een risico. Wel kun je je geld in een Besloten Vennootschap (BV) steken van een bedrijf waar je vertrouwen in hebt, als je daar de mogelijkheid toe hebt tenminste. Meestal ken je de mensen daar ook van. Garanties heb je nooit, ook niet bij de overheid.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld steken in een BV waarvan je de mensen kent is zeer risicovol. Je moet nog maar zien of je ze kan vertrouwen maar sowieso zijn veel dingen niet in te schatten. Een BV is o.a. vaak afhankelijk van één of twee mensen, als daar wat mee gebeurt of ze gaan iets anders doen.. Ook moet je je afvragen waarom ze geld nodig hebben of waarom ze een deel verkopen. Meestal is dat niet omdat het zo goed gaat.
ronron1212
12 jaar geleden
Hoezo is een BV wel veiliger? Rare opmerking Aandelen van een BV zijn trouwens ook iets anders