als Griekenland failliet gaat, zijn de griekse euromuntstukken dan ook meteen niets meer waard?

Er zijn Griekse euromuntstukken over heel europa verdeeld. Maar verliezen ze nou meteen hun waarde als Griekenland (of welk andere Euroland) failliet gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee een euro is een euro, maakt helemaal niks uit wie hem geslagen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De waarde van de Euro is geen zaak van individuele landen maar van de EU als geheel. Als 1 land in de problemen komt drukt dat wel de economie van de hele eurozone en daarmee de munt maar alleen de nationale zijde van het muntje maakt niet dat het land dan individuele invloed kan uitoefenen op de munt. Landen kunnen overigens niet failliet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo "landen kunnen niet failliet"?
http://www.youtube.com/watch?v=H6SDRYBCA3U&NR=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk zo'n filmpje vol met geklets maar wat is je punt?
ik vermoed dat de griekse euro's een collectorsitem worden dan. dus van meerwaarde zelfs.