Is de enige gelddrukkerij in haarlem of zijn er meerdere?

Ik weet dat de gelddrukkerij nie meer bestaat maar was de enige in haarlem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Koninklijke Joh. Enschedé is een drukkerij van bankbiljetten, postzegels, waardepapieren en beveiligde documenten, gevestigd te Haarlem.

Het bedrijf is bijna 300 jaar lang gevestigd geweest aan het Klokhuisplein vlakbij de Grote Markt in de Haarlemse binnenstad, maar verhuisde in de jaren 1980 naar het industrieterrein Waarderpolder aan de rand van de stad. Het bedrijf heeft een grote collectie van haar oude producten en ontwerpen bewaard.

Toegevoegd na 1 minuut:
Begin februari 2011 maakte De Nederlandsche Bank bekend dat de Nederlandse eurobiljetten voortaan gedrukt zullen worden door de Duitse drukkers Bundesdruckerei en Giesecke & Devrient en de Britse drukker De La Rue International.
bamibal