Wat is maximale rentevoet in Nederland op geldleningen?

Is een rente van 0,15% per dag in NL toegestaan over een geldlening van 150.000 euro?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Lenen
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.geld.nl/lenen/service/maximale-rente-lening

Antwoorden (1)

De maximale rentevoet is gelijk aan de wettelijke rente vermeerderd met 12%.
De wettelijke rente in 2017 is 2%. De maximale kredietvergoeding is daarmee 14% per jaar.
Dit betekent dat er maximaal zo’n 0,04% rente per dag is toegestaan en geen 0,15%.