Waarom duren bitcointransacties zo lang?

Er is al bijna een week voorbij en ik heb tot op heden nog steeds geen bevestiging ontvangen, terwijl bitcointransacties normaliter zeker wel binnen dag of twee worden bevestigd. Waarom duurt dit zo lang? Vreemd, want dit is puur digitaal zou je zeggen.

2 jaar geleden
in: Beleggen
1.4K
bamibal
2 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk een (te) lage fee betaald. Daardoor duurt de transactie langer.

Antwoorden (1)

Dat zal samen hangen met de door jou betaalde transactiekosten. Soms nemen Bitcoin transacties veel tijd in beslag voor bevestiging. Dit komt omdat deze transacties worden bevestigd door een mijnwerker en transactiekosten met zich meebrengen. Deze vergoeding wordt bepaald aan de hand van het netwerkverkeer. Transacties met een hogere transactievergoeding krijgen voorrang.
De gemiddelde tijd die nodig is om een Bitcoin transactie te bevestigen is 10 minuten. Het kan echter tot een week duren. De tijd die nodig is voor elke transactie hangt af van uw transactiekosten en activiteit op het netwerk. Bitcoin transacties worden bevestigd door miners die ze samenvoegen tot blokken van
geverifieerde transacties.

Bitcoin transactietijd
Bitcoin transacties worden gedaan met behulp van een digitale Bitcoin portemonnee. De tijd die nodig is voor elke transactie verschilt. Het hangt af van meerdere factoren. De twee belangrijkste factoren zijn transactiekosten en netwerkactiviteit. Gemiddeld duurt het ongeveer 10 minuten tot 24 uur. U kunt ook Bitcoin transactieversnellers gebruiken als u uw transactie wilt versnellen.

Bitcoin bevestigingstijd calculator
Bitcoin transacties worden niet direct bevestigd. Ze komen terecht in een pool van onbevestigde transacties genaamd Bitcoin mempool. Miners pikken transacties op uit deze pool en bevestigen ze. Veel calculators vertellen u de geschatte tijd die nodig is voor de eerste bevestiging. Deze calculators zijn afhankelijk van de transactiekosten die u heeft gebruikt.

Bitcoin transactiekosten
Telkens wanneer uw Bitcoin transactie wordt voltooid door een miner, vraagt dit een vergoeding die bekend staat als een Bitcoin transactie vergoeding. Deze vergoeding verschilt van tijd tot tijd en bepaalt de transactietijd. Het is meestal hoog wanneer het Bitcoin netwerk overbelast is. Sommige wallets geven je ook suggesties die je helpen bij het kiezen van een geschikte transactievergoeding.

Bevestigde Bitcoin transactie
Alle Bitcoin transacties worden bevestigd door een document dat informatie bevat over de prijs, transactievoorwaarden en het totale bedrag. Deze transacties worden bevestigd door miners en de tijd is afhankelijk van de transactiekosten en netwerkactiviteit.