Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een jongerenrekening domiciliëring doen?

Ik heb een jongerenrekening bij de KBC, en om mij in te schrijven in een fitness wil mijn moeder de domiciliëring via mijn rekening laten doen. Kan ik dat? Of moet het via mijn moeder haar rekening?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
618
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt uit België? Naar analogie daarmee wordt het ook gebruikt in de bankwereld. Men kan zijn rekeningen laten "domiciliëren", dus eigenlijk naar het "thuisadres" van de bankrekening laten sturen. Dit betekent dat een schuldeiser (bijvoorbeeld de telefoonmaatschappij) van de schuldenaar (degene die moet betalen) de toelating heeft om de factuur rechtstreeks naar de bank te sturen die dan de betalingsopdracht automatisch uitvoert. Het spaart tijd en administratiekosten, zowel voor de bank als voor de cliënt. Reden waarom de banken doorgaans voor bewerkingen met een gedomicilieerde rekening een lager tarief aanrekenen.
In België is deze constructie erg gebruikelijk, in Nederland wordt meestal gekozen voor de vergelijkbare machtiging (automatische incasso). http://nl.wikipedia.org/wiki/Domicili%C3%ABring

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In theorie zal je moeder dan wel moeten mee tekenen met het contract bij de fitness school.
De sportschool loopt anders het risico dat je moeder later alle betalingen laat terugstorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding