Kent iemand/heeft iemand ervaring met een goede mediator in de omgeving van Amsterdam/Amstelveen Die financieel goed onderlegd is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een echte mediator is geen adviseur maar let op de zorgvuldigheid van de discussie tussen jou en je tegenpartij.
Als je met mediation zou beginnen dan wel als voorwaarde vooraf er voor zorgen dat van elk overleg een schriftelijke verslag wordt gemaakt.
Dit ter voorkoming van mogelijk geheugenverlies en discussie over wat tussentijds is afgesproken.

Toegevoegd na 3 uur:
Mijn antwoord is gebaseerd op ervaring met een mediator in die regio. Zijn financiële expertise ken ik niet.
Zou het niet in die richting zoeken, maar uit je vraag blijkt niet waarom je een niet op conflictoplossing gerichte maar een op financieel gebied onderlegd persoon zoekt.
Voor arbitrage moet je niet bij een mediator zijn. Een mediator kiest geen partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij moet ook conflictoplossend zijn, maar ook de financiële kant baart me best zorgen. Dat is ook een terugkerend struikelblok in onze discussies helaas. Ik heb daar zelf veel te weinig verstand van en wil dat dat wel goed, redelijk, eerlijk en netjes geregeld wordt. Daarom vind ik het fijn als een eventuele mediator hier veel verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vindt dat je er te weinig vanaf weet, moet je niet bij een mediator zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij wie kan ik dan het beste terecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet de vraag. Niet duidelijk is waarom een mediator de oplossing zou zijn voor een verder onbekend probleem.