Mijn ex en ik zijn nu 2 en half jaar uit elkaar hoe zit dat als je samen een contract ondertekend hebt en de ander betaald niet mee aan de deurwaarde?

Toegevoegd na 6 minuten:
want ik betaal netjes aan de deurwaarder. en het zou toch niet zo zijn dat ik alleen voor het bedrag moet op draaien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

de deurwaarder kan en mag jou het hele bedrag opleggen.
vervolgens heb jij een vordering op jouw ex voor zijn deel van de schuld.
12 jaar geleden
Als je beide hebt getekend dan ben je (hoogstwaarschijnlijk) hoofdelijk aansprakelijk. Dat wil zeggen dat de schuldeiser bij ieder van jullie de hele schuld mag innen. Zo te horen gebeurt dat nu bij jullie. Dat wil niet zeggen dat jouw ex niet zijn of haar deel moet betalen, maar daar moet je dan zelf om vragen. De deurwaarder wil alleen dat de schuld wordt betaald en het maakt hem niet uit wie het doet. Je kunt vragen aan de schuldeiser (dus niet aan de deurwaarder want die int alleen maar) of die de schuld wil verdelen over jullie beide zodat ieder alleen voor de helft aansprakelijk wordt. De kans dat de schuldeiser dit doet is echter niet zo groot (behalve als je in een schuldsanering zit en je aannemelijk kunt maken dat je de helft wel kunt betalen maar alles niet, en natuurlijk als je meedoet aan een televisieprogramma want dan lijkt dat altijd wel te lukken). Ik ben bang dat je naar je ex terug moet om jouw deel van het geld terug te vragen.
Succes!