Mag een woningstichting eigen bijdrage bewoners voor activiteiten in beheer hebben?

We wonen in een gezamenlijk appartement en huren allen ons appartement van een woningstichting.We betalen maandelijks bijdrage voor activiteiten. Mag de verhuurde dit beheren en zo ja dienen zij ook jaarlijks een overzicht te geven aan de bewoners wat er met de bijdrage is gedaan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ze zullen in elk geval een financieel overzicht moeten verstrekken met de daarbij behorende rekeningen.

Antwoorden (1)

Iedereen, dus ook de woningstichting, mag dat in beheer hebben. Maar daar zal wel verantwoording over moeten worden afgelegd, hetzij in een vergadering, hetzij in een schriftelijke opgave eens per jaar.
De 'activiteiten' moeten dan wel omschreven staan. Anders is elke vorm van besteding van dit geld toegestaan.