Dat kan je niet.
ronron1212
12 jaar geleden
Het rekeningnummer staat er toch op.
De bank weet van wie die rekening is.
Ze zullen die naam je niet doorgeven.
Wel kun je vragen of ze die persoon een boodschap willen doorgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de eigenaar niet achterhalen,maar je kunt wel achterhalen welke bank de eigenaar van het rekeningnummer heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar het rekeningnummer op het bonnetje met internetbankieren een bedrag probeert over te maken en je vult een willekeurige naam in dan zal de bank de naam verbeteren in de werkelijke tenaamgestelde.
Helaas heb je dan nog geen adres, maar je weet tenminste iets meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je werkelijk contact op wilt nemen maak dan 1 euro over en schrijf bij mededeling jouw telefoonnummer + "bel me"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als naam en nummer niet overeen komen dan accepteerde de bank de betaling niet (tenzij t n typefout kan zijn, bijv jansen ipv janssen) dus ook geen verbetering en bedrag wordt niet over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naam-nummer controle doet alleen de ING (Voormalige Postbank). Andere banken controleren dat niet (meer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn pinbonnetjes staat nooit mijn rekeningnummer hellemaal. Alleen de laatste 3 cijfers. Dus daar heb je ook niks aan dan.
Het beste zal zijn om hier even mee bij eender welke bank binnen te springen en daar meer uitleg vragen.

Volgens mij is het als particulier zo goed als onmogelijk om op een correcte, legale manier deze informatie te weten te komen!