Ik kom uit buitenland, kan ik uitkering krijgen omdat ik zware depressie?

Ik zit bij GGZ en ik heb zware depresie. Ik heb geen uitkering en woon samen met ex en twee kinderen. Ik kom uit Amerika en ik heb geldig verblijfsvergunning. Nu ik geen geld heb, maar kan ik die krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Zelfs in Nederland kan je niet zo maar geld krijgen.

Antwoorden (1)

Een uitkering krijg je alleen als je uit de WAO (een bepaald percentage arbeidsongeschikt) komt, de WW afloopt of als je als jeugdwerkloze geen werk vindt. Bij de laatste twee moet je niet in je onderhoud kunnen voorzien. Aangezien je bij je ex woont wordt die gezien als kostwinner en krijg je daarom geen uitkering.