Als je nog geen 23 bent heb je nog geen recht op een vol salaris. Volgens de tabel van minimumloon kan je nagaan wat je ongeveer hoort te verdienen.

leeftijd percentage per maand per week per dag
23 100%
22 85%
21 72,50%
20 61,50%
19 52,50%
18 45,50%
17 39,50%
16 34,50%
15 30%

Ik heb even een snelle berekening gemaakt:

Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per uur: € 12,41
Per week: € 496,55
Per 4 weken: € 1986
Per maand: € 2150
Per jaar: € 25820

Samenvatting:

Beroep: Boekhouder
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Geslacht: Man
Werkervaring: 0 jaar
Leidinggevend: Nee
Bedrijfsomvang: 100 - 500 werknemers

De berekening is gedaan op basis van 40 uur per week.

Op basis van deze tabel verwacht ik dat je ongeveer €978 per maand gaan verdienen op basis van een 40 urige werkweek.

Je kan dit zelf berekenen op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Minimum loon is wat er minimaal betaald wordt. Een cao kan heel anders in elkaar zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt! Maar het percentage minimumloon geldt voor iedere sector! Dit heeft te maken met het jeugdminimumloon.
ronron1212
12 jaar geleden
Minimumloon is minimumloon per leeftijd. maar dat is alleen maar verplicht te betalen. Een organisatie heeft een cao (meestal) en daar kunnen gewoon hogere lonen betaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet goed wat cao is! En ik weet goed dat niet iedere functie minimum loon verdient! Maar je zit wel met leeftijd! En maakt niet uit welke functie je bekleed! Je zult nooit als 18 jarige hetzelfde verdienen als iemand die 30 is!! Dat heeft de maken met het percentage loon wat je krijgt en dit kun je terug vinden in het minimum loon tabelletje! Dat is waar ik op doelde! Als 18 jarige verdien je 45,50% van het volwaardige salaris als je een bepaalde functie bekleed! Onafhankelijk van hoeveel inkomen het is of wat er in de CAO staat!
ronron1212
12 jaar geleden
Een 18 jarige zit in een andere salarisschaal maar krijgt niet maar een percentage van de in de schaal geldende salarissen.

Andere antwoorden (3)

Ik heb wel iets gevonden alleen staat er geen leeftijd bij, maar dan heb je een indicatie:

Boekhouder

Van € 1.500 tot € 5.000
MBO, HBO

Administrateur

Van € 1.925 tot € 5.700
MBO, HBO

Accountant

Van € 1.807 tot € 9.230

HBO, WO
12 jaar geleden
dat is maximaal €1750
ronron1212
12 jaar geleden
in de eerste jaren verdien je dikwijls heel weinig hoe meer je ervaring hebt hoe meer je gaat verdienen