hoe zit dat als je op wil zeggen in je proeftijd als je in de schoonmaak werkt?

Ik heb het niet naar me zin in de schoonmaak en kan maandag bij een winkel solliciteren die per direct iemand nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een proeftijd is vanaf twee kanten geldig, je kunt dit gewoon per direct opzeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen! Bel ze op dat het niet werkt voor je.. en lekker werken in de winkel!
Dit mag geen probleem zijn binnen de eerste maand.
Ze zullen misschien wel vragen of je nog 1 week doorwerkt, maar dit is niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt per direct opzeggen. Maar, let op: je hebt a.s. maandag een sollicitatie, dat wil nog niet zeggen dat je dan ook aangenomen word, gooi niet je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.
Denk er ook aan dat je, ook al heb je geen wettelijke verplichtingen, je het beste wel rekening kunt houden met je huidige werkgever. Het kan zijn dat je in de toekomst nog eens bij ze aan wilt kloppen en het kan ook zijn dat een toekomstig werkgever wil informeren bij je oude werkgevers om referenties op te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je proeftijd kun je makkelijk opzeggen, maar bedenk even: doe het niet te snel, misschien gaat die winkelbaan niet door. Dus doe het niet voor je zeker een andere baan hebt
En "per direct'hoeft niet te betekenen "per vandaag", daar kan nog best enige tijd overheen gaan
Succes met de sollicitatie
anneliez