Wat moet ik doen? Flexibel tarief of voor 3 jaar vastrecht stroom?

Ik stel deze vraag naar aanleiding van een brief van mijn energie leverancier. Na 3 jaar loopt mijn vastrecht contract af. In de brief wort er medegedeeld dat mijn contract per 1 oktober wordt omgezet in een flexibel tarief, tenzij ik via een antwoordkaart aangeef dat ik voor 3 jaar vastrecht wil. Het vastrecht lijkt nu aantrekkelijker en liggen lager dan de flexibele tarieven. Is dit nou een manipulatie truc? Wil mijn aanbieder me nou hebben aan het vastrecht of juist niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als bedrijven je een aanbieding doen voor vaste prijzen moet je jezelf de vraag stellen: Wat schiet zo'n bedrijf er mee op? Bedrijven zullen altijd proberen zoveel mogelijk winst te maken, dus zullen ze je nooit een aanbod doen waarmee ze zichzelf in de vingers snijden. Op het moment dat je dus een aanbod krijgt voor een vast tarief kan het wel eens zo zijn dat de prijzen binnenkort omlaag gaan. Een leverancier zal zijn prijs nooit vastzetten op een lage prijs namelijk.

Een aantal maanden geleden naar een discussieprogramma hierover gekeken. Het advies was nog zeker een half jaar te wachten omdat de hoogste olieprijzen nog niet zo heel lang geleden waren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100