Door storm is de aluminium pui beschadigd, wat krijg ik vergoed?

Door de storm van afgel zaterdag met zon harde wind en regen, liepen wat druppels water gewoon in het midden van de 2 schuifdeuren, naar beneden.
Wat vergoedt de verzekering??
Hier door loopt dat water in de binnen rail, waardoor ik steeds net doeken dat water moet opvangen, anders loopt t over op de vloerbedekking!!

een jaar geleden
1.2K
ronron1212
een jaar geleden
Wat is dan de schade?
anneliez
een jaar geleden
neem contact op met de verzekering, wij weten niet hoe je precies bent verzekerd
Angelina675
een jaar geleden
Ik ben goed verzekerd, maar ik weet niet wat onder storm valt.....misschien wel je eigen storm risico??
jc54
een jaar geleden
In elk geval melden bij je verzekering. Er zal bekeken worden of de lekkage (dchade) het gevolg is van de storm of van een ondeugdelijk produkt (bijv. te lichte materialen waardoor sluiting niet gegarandeerd is).
Angelina675
een jaar geleden
Het sluit juist goed, maarv het was zon harde storm zaterdag, dat ik dacht dat de pui in de lucht zou vliegen... Misschien ze zullenn wel wat opzoeken om het niet te vergoeden denk ik.
En wat dan??
Want t lijkt me een dure bedoening....denk ik
Inekez1
een jaar geleden
Is de schuifpui nu kapot als gevolg van de storm? Of is de pui nog precies hetzelfde en is er alleen tijdens de storm water binnen gekomen? Heb je schade door dat binnendringende water aan je vloer? Als het alleen ongemak is doordat er iets een beetje nat is geworden dat vanzelf weer droogt, of wat je zelf droog kunt maken, dan heb je dus geen schade. Overlast wordt niet vergoed, alleen als iets aantoonbaar beschadigd is geraakt, heb je mogelijk kans op een vergoeding.
Angelina675
een jaar geleden
Ik denk dat door de zware storm de pui deuren nu wat verplaatst zijn, of wat ruimte er tussen is gaan zitten, want het is altijd goedd gegaan en vandaag met de regen loopt er toch weer wat druppels in de binnenrail....
tinus1969
een jaar geleden
Dit zijn nu typisch situaties waarbij je niet moet tobbe, maar foto’s maken van de pui en de schade, meteen maandag had kunnen bellen met de verzekering. Hoe langer je wacht, hoe lastiger de link met de storm te leggen is.

Antwoorden (1)

Kijk in je polis of je verzekerd bent voor stormschade - wij weten niet welke verzekering jij hebt. En als het in je polis straat, en de schade aan de pui IS veroorzaakt door de storm, kun je claimen. Dan hoor je wel of het wordt vergoed, en als het volgens jou ten onrechte wordt afgewezen kun je altijd nog verder zien.
een jaar geleden
Angelina675
een jaar geleden
Hanneke als t wordt afgewezen.....waar moet ik dan verder kijken??
HannekeJanssen
een jaar geleden
Zover is het nog niet...... Als het wordt afgewezen wordt er ook verteld waarom het wordt afgewezen, en dan kun je daartegen in beroep gaan als het volgens jou onterecht is. Maar waarom, zou je je daar nu al druk om maken???