Wat kan ik eigenlijk doen als mijn bestelde artikel niet aangekomen is?

Het gaat om een tweedehands artikel, en het had er al lang moeten zijn. Ik kan niet via de klantenservice van bol.com mijn klacht over de levering indienen, want zij gaan niet over de tweedehands artikelen. Ik heb de particuliere verkoper een mailtje gestuurd. " Ik heb het wel verstuurd hoor." is het antwoord. Wat nu? Kan ik mijn geld terug krijgen of moet ik nou eenmaal dit risico incasseren?

Toegevoegd na 54 seconden:
Twee weken geleden verzonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel bij bol.com klagen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet als het om eem tweedehands artikel gaat, daar gaan zij niet over.

Het beste antwoord

Helaas ligt het risico van verzending bij het kopen van een particulier verkoper bij de koper. De verkoper hoeft alleen maar te zorgen dat het product aanwezig is op de plaats van verkoop (bij hem thuis dus), het is aan de koper om het dan daar op te halen, of op eigen risico te laten verzenden. Zie de bron voor de wetsartikelen.

Nu zie ik dat bol.com bemiddeld tussen de partijen en alleen verzending per post stimuleert. (Ik weet dus niet of afhalen een mogelijkheid is). Ze lijken hun rol redelijk dichtgetimmerd te hebben, maar het kan geen kwaad om hun alsnog aan te spreken. Dit kan tot drie weken na het ontvangen van de verzendbevestiging. Ik betwijfel alleen of het je wat oplevert.

Met andere woorden: de kopersbescherming is belabberd geregeld. Dan kan je meer met eBay. Zelfs marktplaats is een betere optie omdat je daar zelf de afspraken kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! Heb maar 7 euro weg gegooid hoor, maar we keken zo reikhalsend uit naar de dvd die nooit verscheen!

Andere antwoorden (5)

Je kan je geld toch laten storneren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had t ook, alleen was ík degene die het wel verzonden had. Ik heb bij bol gevraagd wat ik nu kon, want ik vond t ook erg lullig. Bol zei, dat de koper binnen 2 weken een klacht bij bol in kan dienen. Bol staat dan garant en dan krijgt de koper het geld terug gestort. Bol neemt dan contact op met de verkoper. Na die 2 weken gebeurd er niks meer en ben je je geld kwijt.
Je kunt wel een nefatieve recensie schrijven bij de verkoper, maar dat is natuurlijk nogal onaardig als het artikel wel echt is verstuurd.
Je kunt de koper nog eens benaderen en uitleggen dat je het echt vervelend vind en of hij je niet tegemoed kan kopen. (bv een ander item met korting...).
Maar ja, wb bol ben je na 2 weken de sjaak en bemoeien zij zich nergens mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De termijn is nu drie weken: Zie http://www.bol.com/nl/m/klantenservice/2ehands-koop/index.html?promo=klantenservice_faq-klantenservice_0_faq-link-2ehands-artikel#bestelling-en-levering-van-een-2ehands-artikel
inderdaad, als je de nummer van diegene nog hebt blijf contact opnemen, zonodig zonder nummer herkenning zodat ie jouw niet kan blokkeren ofzo. Als het niet teveel geld is zou ik je niet veel zorgen over maken, maarja je wilt de artikel dus het geld in niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal naar m toe gaan is gewoon een oplichter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is altijd wel een risico en daarom ook met grote bedragen live afspreken/ophalen ipv. verzenden
als het gewoon verzonden is kan het ook best een keertje mis gaan met de post natuurlijk! en tja met een pakje kun je het laten verzenden via track en trace zodat je weet wanneer het bij je aankomt.