Waarom is Unox verbonden aan alle winteractiviteiten?

Ik bedoel dan bv. schaatsen, maar ook de nieuwjaarsduik bv. In de zomer zie je nooit of zelden wat van Unox.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is de manier waarop Unox zich graag wil profileren. En dat doen ze naar mijn mening bijzonder goed!

Als mensen aan Unox denken denken ze aan lekkere stamppot met rookworst. Thuis voor de kachel als het buiten heel koud is, of op de dichtgevroren plaatselijke sloot.

Dit alles hebben ze bereikt door zich te verbinden aan typische winterse taferelen als de Nieuwjaarsduik en het schaatsen m.b.v. een flinke smak duiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kwestie van goeie sponsoring
dus zij geven een sponsor bedrag en dan mogen zij reclame maken.
14 jaar geleden
Unox is vooral bekend van zijn rookworsten en de stevige erwtensoep, echte winterkost. Vandaar dat ze graag winterse dingen willen sponseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Unox veel voeding maakt die bij de winter en bij de kou horen zullen ze de nadruk leggen op het sponsoren van winter activiteiten. Dan is bij het volk de link snel gemaakt. Dus handig voor de verkoopcijfers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door een hele slimme Marketing-afdeling.

Bij de nieuwjaarsduik in Scheveningen van een aantal jaar geleden hebben ze gratis oranje Unox mutsen uitgedeeld, vervolgens gind iedereen met die dingen het water in en verder ze ook daarna nog gedragen.

Dit heeft bijgedragen aan een gigantische naamsbekendheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt dat de sneeuw van vanochtend door Unox gesponsord werd.

Maar serieus, Unox is van oudsher rookworstenmaker, en die horen bij stamppot. En dat hoort weer bij de winter, vandaar dat Unox ervoor kiest zich met de winter te associeren.