Vraag betreft loonheffingskorting?

Hoi,

Ik heb even een vraag, misschien kan iemand mij hier mee helpen.
Ik ga vanaf 1 sept fulltime werken. Hiervoor was ik student en werkte ik alleen in het weekend. Ik blijf echter wel bij dezelfde baas werken dus het worden alleen meer uren, 33u per week brutoloon van 8,50 per uur. (Dit is mijn enige inkomen)
Moet ik nu de loonheffingskorting juist toepassen of juist stopzetten?
Tot nu toe werd de loonheffingskorting toegepast maar aangezien ik nu fulltime ga werken weet ik niet hoe het zit. Ik heb geen zin om straks een bedrag terug te moeten betalen.

Bedankt vast,

Lou

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je 1 baan hebt kan je gewoon bij die baan de loonheffingskorting toe laten passen. Of je nou 8 uur of 33 uur per week werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten toepassen. Je mag hem maar 1 x laten toepassen, dus als je 2 banen hebt maar bij 1 werkgever, anders moet je inderdaad terugbetalen.

In jou geval heb je maar 1 werkgever en vang je dus dat niet dubbel en hoef je dus niets terug te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een baan hebt moet je altijd loonheffingskorting laten toepassen, want op die korting heeft iedere werknemer eenmalig recht. Het aantal uren speelt geen rol.

Dus daar zit hem de crux, heb je meer dan een baan dan moet je met de loonheffingskorting maar bij 1 werkgever rekening laten houden (verstandig is bij de meestverdienende) anders moet je inderdaad straks belasting gaan terugbetalen.