Hoeveel uur zou een schoonmaakster hiermee bezig zijn en wat kost dat dan per week / per keer of per maand?

Het gaat om een woning met 2 verdiepingen. Van ieder 35m2 - 40m2 dus 70m2 - 80m2 in totaal.

Ik denk aan zaken als stofzuigen 2 keer p.w, dweilen 1 keer p.w, badkamer volledig 1 keer p.w, toilet volledig 2 p.w, etc.

En dan natuurlijk de overige schoonmaak zaken die ik vergeten ben, waar jullie (wijze mensen) mij zeker op gaan wijzen.

Hoelang zou een schoonmaakster hier per week mee bezig zijn?

P.s ik ben alleen informatie aan het verzamelen dus er hoeft niemand zich aan te bieden hoor ;)

Toegevoegd na 10 minuten:
Vanwege het antwoord een kleine uitbreiding. Ik heb een hekel aan strijken :D Dus inclusief strijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Rieneke1
12 jaar geleden
dan hangt het af van de hoeveelheid, maar strijken is best wel tijdrovend.
dan zou ik gaan denken aan 2 keer 2.5 a 3 uur per week.

Het beste antwoord

10-15 euro per uur is gemiddeld voor een schoonmaakster. Het kan schoongemaakt zijn in een uur of 3-5, ligt er net aan wat hij/zij allemaal doet en wat er nog bijkomt aan taken.

Het ligt natuurlijk aan allemaal omstandigheden, hoe snel werkt hij/zij, hoe goed, (hoe snel kan ze strijken :P), allemaal dingen die de tijd kunnen beïnvloeden. Maar reken maar al gauw zo'n 30-50 euro per week.

Ik weet natuurlijk niet hoe de gezinssituatie is, maar als ik lees dat 2 keer per weer gestofzuigd moet worden, is het misschien wel handiger als je de schoonmaak(st)er één keer in de week laat komen en zelf op een avondje even een kwartiertje overal met de stofzuiger langs gaat. Dat zijn allemaal factoren waar je rekening mee kan houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je met 4 uur per week een heel eind komt.
dan doe je naast wat je al noemt, ook de meubels afnemen, en wat rommel ruimen, ramen poetsen enz.
gewoon in z'n geheel schoonmaken, zonder strijk.

wat dat kost hangt er vanaf of je een witte of zwarte hulp wil, of wellicht een grijze ;)
het hangt er ook vanaf, bij een zwarte hulp, in welk deel van het land je woont.
hier in de randstad betaal je voor een zwarte hulp zo'n 12,50 per uur, plus een oudejaarsbonus als je tevreden bent.

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry, niet goed gelezen.
met 4 uur per week, bedoel ik 1 keer komen, en 1 keer alles schoonmaken.
12 jaar geleden
Ik zou 2 keer per week 2 uurtjes doen