Financiële Wereld in de problemen !! spaargeld omzetten in wat? Goud??, Zilver??

Ik speel met de gedachte om mijn spaargeld snel van de bank te halen en ergens anders in te investeren omdat ik niet wil afwachten tot de financiële (euro) bom klapt.

Nou is het eerste wat bij me opkomt, goud of zilver kopen, maar hoe eenvoudig is dat en waar kan je dan terecht??
Is er iemand anders die nuttige tips heeft over hoe of in wat te investeren in deze tijd, het gaat om 25000 euro.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar wil je het goud laten dan? Thuis onder de bank?
Komt een inbreker aan, jat je goud, ben je alles kwijt. Dan is de bank toch veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de bank of de overheid failliet gaat ben je het ook kwijt, welk risico is heden ten dage groter ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je een bewijs van het bedrag dat er op stond, plus dat tot 100.000 euro je centen gegarandeerd zijn. Als je goud onder je matras gejat wordt, wordt het een heel stuk moeilijker te bewijzen hoeveel goud je daar had liggen.
paulus811
12 jaar geleden
Bedenk wel dat je spaargeld op ieder moment kunt gebruiken voor besteding. Ga je investeren, dan is dat minder makkelijk of zelfs onmogelijk, nog afgezien van het risico. Dat de goudprijs maar blijft stijgen is echt niet gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel de goudprijs lekker stabiel blijft, en meestal net IETSJE harder stijgt dan de inflatie, is het risico niet veel minder.
Koop je fysiek goud, dan moet je dat heel goed geheim houden, gejat = weg.
Koop je digitaal goud, dus dat het goud ergens anders blijft liggen, dan loop je de kans dat het gewoon een 'digitale' investering is, dus dat het goud dat jij hebt gekocht niet eens bestaat, of dat je met drie anderen eigenaar bent van dat ene blokje.
Klinkt gek, maar is het niet. De bank heeft ook echt niet alle spaarcenten van iedereen op de een of andere manier contant, 80% is digitaal en bestaat dus eigenlijk niet.
Denk jij zeker te weten dat de euro ooit ontploft, dan kan je in verschillende dingen investeren.
Investeer je in onroerend goed, dan heb je iets wat qua waarde redelijk stabiel blijft, maar als de financiële bom ontploft, dan kan je er niets mee, want wil je dan wat kopen van je spaarcenten, dan is het knap lastig om in m² onroerend te betalen...
Hetzelfde geld natuurlijk voor goud.
Wat als de euro ploft? Wil je dan je brood halen met goudschilfers? Als jij honger hebt dan ga jij je goud toch wel inwisselen tegen brood...
Vertrouwen hebben in de economie is meer waard dan je geld inwisselen voor goud.
Maar als je dan toch wat wilt kopen, ga dan voor koper / goud. Koper omdat de waarde daarvan nog wel even blijft stijgen, en de komende 20 jaar ook nog wel waardevast blijft. Goud omdat elk land goud accepteert.
Diamanten kan je ook doen, maar die zijn zo klein, raak je zo kwijt! En daar krijg je van die dure stofzuigerzakken van...
paulus811
12 jaar geleden
mooi betoog rjs88!

Het beste antwoord

In tijden van crisis goud altijd stijgen zolang het gezien wordt als een veilige haven.

Op de dag van vandaag is er een crisis dus dat gaat als gevolg hebben dat er veel beleggers ook elementen zoeken die veilig zijn. Als er vraag is naar een product en de hoeveelheid productie niet evenredig stijgt zal de aanbiedingen dalen. Dit zal als gevolg hebben dat het product duurder wordt. Zoals bij goud goud is in een paar maanden ongeveer 200 dollar gestegen per ounce en dat is veel aangezien een goud ounce momenteel ongeveer 1675 dollar per ounce kost.

Beleggingsadviseurs die op tv komen en al zeggen altijd 'ik raad de mensen aan om hun goud niet te verkopen en om het niet te kopen'. Dat is gewoon zever in pakjes. Natuurlijk als de consument verlies gaat maken omdat die belegersadviseur foutief informatie gaf zal dit zijn imago schaden.

Dus nu jou vraag als ik in jou plaats was zou ik afwachten tot de crisis voorbij is op de 3 continenten of wat minder in de media komt. Dan zal de goudprijs dalen. Want dezer dagen piekt de goudprijs per ounce alleen maar. Begin september zal goud in een dalende trend zitten dan pas is het goed om te kopen. KOOP enkel en alleen goud als je zeker weet dat je dat geld niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

koop olie, dat word alsmaar duurder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goud ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar laat je voor 25.000 euro aan olie?
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat hoef je niet in je kelder op te slaan. Je kunt een aantal liters olie kopen dat ergens in een grote tank ligt opgeslagen. Je kunt ook termijnrechten kopen, of futures, of andere "enge dingen" (mijn perceptie).
Investeer in whisky! Alcohol overwint elke crisis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker op de bank laten staan, je hebt sowieso garantie dat je je geld krijgt in geval van crisis (denk maar aan IJsland) en als je goud gejat is heb je helemaal niks meer tenzij je voldoende bewijs hebt (elke dag een foto ervan maken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de euro veel minder waard wordt dan heb je wel je geld in euro's maar dan koop je er minder voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hetzelfde als de goudkoers.
Eten is een eerste levensbehoefte, dus investeer in bedrijven die in de eerste levensbehoeften handelen zoals Unilever en Albert Heijn.