Karaat zegt niks over gewicht maar over de zuiverheid. 1 gram is nu 33 euro waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij goud is karaat de eenheid van zuiverheid.
24 Karaat goud is 100% goud, dus geen legering van bijvoorbeeld zilver of koper.
Bij diamanten is karaat een gewichtseenheid van 0,2 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karaat zegt iets over de zuiverheid van het goud. 24 karaat is puur goud en daarbij hoort een soortelijke massa van 19,3 gram per cm3. De waarde van goud wordt berekend met ounces, dat is een gewichts eenheid. 1 ounce staat gelijk aan 31,1 gram. 1 ounce goud kost momenteel zo'n 1650 dollar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, per gram kost 24 karaats goud €37,75. ; )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karaat is naast het gewicht van edelstenen ook een goudgehalte.
14 karaat goud is puur goud. 18 karaat goud bestaat voor 75% uit puur goud en 14 karaat goud uit 58,5% puur goud.
Karaat in relatie tot het edelstenen is het gewicht van de edelsteen.
Een diamant van 1 karaat weegt 0,2 gram.