100% afgekeurd; hoelang kun/mag je daarop terugvallen bij UWV?

Ik ben een paar jaar geleden 100% afgekeurd maar kon dat niet accepteren en ben toch fulltime gaan werken. Nu gaat het niet goed en heb ik spijt. Ik zit nu in de WW. Kan ik nog terugvallen op mijn arbeidsongeschiktheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

In de afkeuringsbrief staat een datum genoemd tot wanneer je bent afgekeurd. Je kunt de brief opvragen bij het UWV. Als je nu in de WW zit, vrees ik dat je niet meer in aanmerking komt voor de afkeuring. Je kunt dit navragen aan je e-coach via de digitale werkmap.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terugvallen kan binnen 5 jaar, je moet dan wel uitvallen door dezelfde ziekte of handicap, waarvoor je bent afgekeurd, aangezien jij niet terugvalt uit werk, maar uit ww, denk ik dat jouw kansen hiermee zijn verspeeld. Ga eens langs bij het UWV en vraag wat de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling
Ben het er niet helemaal mee eens dat de kansen zijn verspeeld. Probleem zou wel kunnen zijn dat het Uwv zou kunnen zeggen dat je zonder overleg met en zonder toestemming van het Uwv aan het werk bent gegaan. Maar dat argument geldt m.i. alleen wanneer je gezondheidstoestand door dat werk zou zijn verslechterd. Meer dan 100 % kan niet maar de besluiten van het Uwv zijn soms lastig te begrijpen.
Je kunt beter eerst je licht opsteken door naar een organisatie te gaan die begeleiding geeft voor bezoeken aan/onderzoeken door het UWV, vooral als het over de vaststelling van de mate van arbeidsongeschiktheid gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als je 100% bent afgekeurd, mag je uit de uitkering, ook zonder toestemming van het UWV, het punt is dat hij niet uitvalt op het werk, maar ondertussen een ww uitkering ontvangt, vanuit je ww kun je niet terug, omdat je teveel last van je ziekte of handicap hebt.