Klopt het dat er over een paar jaar helemaal geen losgeld meer zal zijn? Aangezien je nu al bijna overal kan pinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik denk dat je kleingeld, of contant geld bedoeld..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk gevonden! losgeld en contactgeld
Cryofiel
12 jaar geleden
Een spatie meer of minder kan veel uitmaken. In dit geval wordt "los geld" bedoeld, geen losgeld. Doet me denken aan die krantenkop:
"Scheidsrechters te kort".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het daardoor komen dat Jan P. vaak vindt dat scheidsrechters geen goed overzicht hebben?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb even gezocht waar die korte scheidsrechters vandaan kwamen. Het was de winnaar van de verkiezing van "de onjuiste spatie van 2008". En weet je wat de winnaar van de verkiezing van "de onjuiste spatie van 2009" was? Jawel: losgeld! Zie http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=2251 .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Feest der vergissingen!

Het beste antwoord

De grote internationale bankiers zouden in hun handjes wrijven moesten ze dit klaarspelen :). Maar nee, met het gene ik weet is dit praktisch onmogelijk en zeker niet haalbaar binnen dit en enkele jaren. Want eigenlijk komt het hier op neer:
Zolang de banken ervoor kunnen zorgen dat, als u de bankkaart in het gleufje steekt, er steeds het nodige papieren geld uitkomt, is er zo goed als geen mens die ernaar kraait of over nadenkt hoe het systeem werkt.
Van zodra de banken dit niet meer voor elkaar krijgen, gaan zij een ontzettend groot probleem hebben.
Er zal namelijk nu en in de toekomst nog steeds nood zijn aan cash geld! Is dit cash geld er niet? Hebben de banken serieuze problemen!

Om meer te weten of te begrijpen hoe het financiële systeem in elkaar zit, neem dan even een kijkje op bijgevoegde link . Geen zin om te lezen? Neem dan de 2de link die verwijst naar een zeer goede documentaire rond het onderwerp geld en maatschappij :).

Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je contant geld bedoelt....

Het pinnen zal veel meer in opkomst komen. Als je ziet hoeveel er nu met de kaart betaald word tov van een aantal jaar geleden dan is dit al explosief gestegen. Ik heb echter nog nergens kunnen vinden dat contant geld helemaal niet meer geaccepteerd zal worden. Ik ga er daarom vanuit dat het niet zon vaart Zal lopen. Er blijven mensen die contant geld verkiezen boven het pinnen. Hoewel pinnen veiliger is. Voor de persoon die hoeft geen geld meer in de portemonnee en de winkels omdat er minder geld in huis is.
Het brengt wel andere risico's met zich mee. Bijv skimmen en het onder dwang de pincode af laten geven. In dat opzicht is het niet veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Skimmen kan niet meer bij de nieuwe manier van pinnen: dan wordt niet de magneetstrip gelezen, maar de chip in je pinpas ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die chip is ook al gehackt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal denk ik wel veiliger worden, denk aan winkel overvallen, bank overvallen, takjes dieven ed.
Nee dat zou niet kunnen want stel er is een grote storing dan zou niemand kunnen betalen want je hebt geen contant geld , zitten toch aardig nadelen aan dus dat gaat niet gebeuren hoor