Hoe word de alimentatie berekend als 2 kinderen bij de vrouw blijven en 1 bij de man?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit wordt berekend aan de hoogte van het inkomen. De gene met het hoogste inkomen moet het meeste betalen.
Heeft de vrouw ook een goed inkomen zal zij ook een gedeelte hiervan voor het kind dat de man opvoedt moeten betalen. Er wordt dan door de rechter een bepaald percentage van het inkomen hiervoor bepaalt.
In dat geval is de alimentatie per kind te betalen.
Heeft de vrouw zelf inkomen dan hoeft de man voor haar geen alimentatie te betalen, wel voor de 2 kinderen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degen die het hoogste inkomen heeft, geniet ook het hoogste belastingvoordeel m.b.t. betaling partneralimentatie en betaling levensonderhoud kinderen.
Dus betaalt procentueel minder.
Verrekening... Dus man betaalt voor 1 kind (concreet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er word inderdaad gekeken naar de hoogte van het salaris. maar als ze allebei één van de 2 nemen, geloof ik niet dat er alimentatie gevraagd zal worden