Kan je FBTO modules aan- en uitzetten per maand?

bij FBTO kun je aanvullende modules aan en uitzetten. Ik krijg net een mail dat vanaf 2015 er geen wachttijden meer aan de modules zitten.

Dus; ik ga in maart naar de tandarts, zet de module tandarts aan in februari en nadat ik geweest ben zet ik deze weer uit. Dit kost mij dan 8 euro (schatting) terwijl ik een stuk meer terug krijg van de verzekering.

Dit kan toch niet kloppen? FBTO kan dan toch nooit genoeg geld binnenkrijgen om dit voor iedereen te blijven betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik schreef als reactie al; er zal dan wel een andere voorwaarde/eis gelden, bijvoorbeeld dat de module minimaal zes maanden 'aan' moet blijven. Even googelen leert dat er inderdaad een andere manier is gevonden om er toch voor te zorgen dat veel verzekerden zo'n aanvullende module vrij lang behouden: de modules kunnen wel direct (of: na maximaal 30 dagen, de module gaat namelijk in per ingang van de volgende maand vanaf het moment dat je hem aanzet) 'gebruikt' worden, maar kunnen in de loop van het jaar niet meer worden uitgezet: dat kan voortaan alleen per 1 januari. Zie bijvoorbeeld: http://weblog.independer.nl/productnieuws/fbto-verkort-wachttijd-aanvullende-modules-zorgverzekering-2015/ Dat houdt in dat als je in maart naar de tandarts gaat, je in de loop van februari de module aanzet, en dat je dan in elk geval tot december de premie ervoor moet blijven betalen. Pas het volgende jaar kun je hem eventueel uit zetten, maar als je in dat jaar weer een keer naar de tandarts moet.. Het beste kun je in dit geval je planbare zorg tegen het einde van het jaar plannen om zo weinig mogelijk premie voor je aanvullende verzekering te hoeven betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100