Kan je een doorlopende reisverzekering van de ING nog wijzigen als je de polis binnen hebt gekregen?

Ik kreeg vandaag de polis binnen voor de doorlopende reisverzekering bij de ING voor ons gezin. Die nieuwe periode gaat over 3 dagen in. De reisverzekering wordt automatisch elk jaar verlengd.

Ik zag dat er ook extra werelddekking bij zat (25 euro). Ik ben niet van plan op wereldreis te gaan. Dit is er kennelijk bijgekomen doordat ik vorig jaar een keer naar Amerika ben gegaan.

Kan je bij de ING dit nog wijzigen op korte termijn? De periode is nog niet ingegaan, maar is al over enkele dagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
anneliez
11 jaar geleden
gewoon even bellen of mailen, dan hoor je het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat denk ik ook :O) Maar misschien iemand met ervaring?

Het beste antwoord

Zolang de ingangsdatum van de verzekerde periode nog niet bereikt is, kun je ze bellen met het verzoek om dat aan te passen. Zonder reclame te willen maken, vind ik dit best een prima service!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, bedankt! Ik zal ze maandag meteen bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een jaarpremie en je kunt dus niet zomaar halverwege het jaar opzeggen en geld terug verwachten. De premie is namelijk gebaseerd op een jaar. Heb daarom even met ING gebeld en ze gaven aan dat ze eerst de polis stuurden vóór de nieuwe periode en als je dan nog voor de ingangsdatum belt ze het geen probleem vonden om het te wijzigen. Ik vind dat heel netjes. Daar mogen meer bedrijven een voorbeeld aan nemen.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij vallen dit soort zaken ook onder de wet Van Dam over het stilzwijgend verlengen van abonnementen en contracten.
Als dan de nieuwe ingangsdatum is gepasseerd zou je een opzegtermijn van een maand hebben.
Beter dus maar meteen bellen.
Overigens deden verzekeringsmaatschappijen vaak toch al niet moeilijk als je het contract wilde wijzigen zolang je maar klant bleef, maar nu heb je wel meer zekerheid.