Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben met mijn telefoon en al in het water gevallen. Kan dit vergoed worden op mijn vriendin haar wa verzekering?

Ik was met mijn vriendin en vriend in Amsterdam. Lopend onderweg naar de auto, die aan de gracht geparkeerd stond, waren we nogal melig en maakte flauwe grapjes. Mijn vriendin gaf mij lacherig een duw, omdat ik iets zei waar zij erg om moest lachen. Die duw was iets te hard en ik ben met tas en al in de gracht gevallen. Daarin zat mijn telefoon en make-up.

Kan mijn vriendin dit op de w.a. verzekering terug krijgen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Vergeten te melden. Mijn hele tas is gezonken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De enige manier om hier achter te komen is: * nakijken wat de voorwaarden zijn van de WA verzekering van jouw vriendin.
* Jij moet jouw vriendin formeel aansprakelijk stellen voor de schade. Dat wil zeggen dat jij haar heel duidelijk de schuld geeft van de schade. En dus niet alleen van de telefoon, maar ook van de tas en alles wat daar in zat.
(voorbeeldbrieven op het internet te vinden)
* Bij voorkeur zorgen voor getuigenverklaringen.
* Jouw vriendin moet bij twijfel haar verzekeringsmaatschappij opbellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Heel erg komisch!

Maar ik denk niet dat een wa verzekering dit zal vergoeden. Ik heb in het verleden ook waterschade gehad aan mijn telefoon en voor zover ik weet vergoed een verzekering niets tot weinig als het gaat om telefoons.
Echter, als je met dit verhaal aankomt heb je misschien een kans!

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar je hebt een kleine kans dat de verzekering vind, dat jezelf ook verantwoordelijk was, omdat jullie samen liepen te dollen. In dat geval wordt hooguit de helft uitgekeerd. Mijn zoon is een keer met kleren en al door een vriend in het zwembad geduwd en kreeg niets, omdat ze samen aan het stoeien waren.

Toegevoegd na 3 uur:
Mijn antwoord geldt voor zowel je telefoon als je tas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik denk van niet,
Als je telefoon in aanraking is gekomen met water, wordt deze niet vergoedt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je zelf bv bij centraal beheer een soort van allrisk verzekering voor buitenshuis hebt afgesloten krijg je het daarvan mogelijk vergoed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding