Ik moet tijdelijk bij familie gaan wonen maar heb een aleenstaande uitkering. Wat ga ik gekort worden?

Is maar tijdelijk tot ik eigen woonruimte vind

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een belletje naar de desbetreffende uitkeringsinstantie( contactpersoon?) en je weet het exact.
Daar moet je geen risico's mee nemen ivm evt. boetes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet inmiddels van een kennis die bij familie woont dat je NIET gekort wordt als je geen gezamelijk huishouden hebt!Dus als je bewijst dat je inwoont( zoals bij de huur van een kamer) heeft dat geen gevolgen.Je moet wel een soort contract opstellen waarin je je aandeel in de kosten van huur en elektra ed vastlegt.(al is het maar voor een jaar ofzo)Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan verschilt het per gemeente.
Er zijn bij deze kennis 2 controleurs geweest van Sociale Zaken( thuis dus)en die keken dus of hij idd z'n eigen kamer had en wilde toen weten wat hij aan huur/elektra etc. betaalde en toen kreeg hij een weekje later te horen dat hij z'n volledige uitkering behield!

Antwoorden (1)

Ja, je word dan gekort. Je voert dan een gezamenlijke huishouding ook al is het tijdelijk. Je moet het op tijd melden aan je uitkeringsinstantie anders kun je een forse boete verwachten als ze er achter komen! Ik weet niet hoeveel je gekort word want dat ligt aan de soort uitkering en hoeveel je nu p/m krijgt.