Nee, als je pinpas kwijt is moet je ze zo snel mogenlijk bellen.
Ze blokkeren je pas, sturen een nieuwe op en schrijven hiervoor €7,50 af van je rekening.
Aangezien de meeste pasjes geblokkeerd zijn krijg je geen melding.

Toegevoegd na 54 seconden:
Als je aangifte doet van het feit dat je hem kwijtbent bij de politie, en ze vinden hem(reken daar maar niet op) dan zou je echter wel een melding moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij mijn bank is het zo (Record Bank , dochterbank van ING)
Wanneer je aangifte gedaan wordt van verlies , wordt er een nieuwe aangemaakt : U wordt verwittigd , en de nieuwe code wordt discreet opgestuurd (kost wel ong 5 euro)
Wanneer je het verlies aangeeft , kan U de kaart laten blokkeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij onbruikbaar worden van de kaart : is het de eerste keer wel gratis.