Waarom zijn lege Dvd+r's hier zo duur in Nederland, terwijl ze in Duitsland zoveel goedkoper zijn?

dat snap ik niet. Is daar een reden voor? of is dat gewoon landsverschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is duur ? Ik koop op de markt een spindle DVD+ van een goed merk uit het zuiden des lands en kost me 23 € voor 100. Dat is 23 cent per dvd .
AWM
14 jaar geleden
Wat je op de markt koopt komt ook uit Duitsland :)

Het beste antwoord

Dat komt door de 'Stichting Thuiskopie'. Een bedrijf dat ik alle slechts toewens dat maar mogelijk is. De miljoenen die ze verdienen worden op bankrekeningen belegd omdat ze niet weten aan wie ze het moeten uitkeren.
Zelfs professionele video-bedrijven die hun *eigen* materiaal op de dragers willen zetten moeten evengoed meebetalen, daar bestaat geen ontheffing voor.
Iedereen met een beetje gezond verstand koopt zijn dragers in Duitsland. Ik hoop dat Europa daar zich een keertje mee gaat bemoeien. Met die heffing dan...
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

50 dvd`s voor 9,70 dat vind ik niet duur, hoor.