Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Wanneer dat de aansluitpunten van de kabels een kleur hebben is rood de plus en zwart of blauw de min of de massa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lasapparaten hebben doorgaans 2 zwarte kabels, één met een aardklem en één voor de knijper voor de laselektrode.
Bij een acculader zou je gelijk hebben.
Rood is de +
Bij de meeste lasapparaten kan je nooit fout de aansluiting is meestal met 1 stekker die in het apparaat gaat
De klem (-) zet je op je te lassen werk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zie ik de rode draad op jouw plaatje? :-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet op dit plaatje (zomaar voorbeeld) maar waar je electrode ingaat is de altijd de PLUS knijpklem is altijd de -
Het is niet altijd te bepalen: veel elektrische lasapparaten gebruiken gewoon wisselstroom.
Een lasapparaat voor elektrisch (boog)lassen, is een apparaat dat bij de benodigde spanning (ca. 45 Veff wisselstroom (AC) of 70 V gelijkstroom (DC), de voor het lassen benodigde stroom van grote sterkte levert.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is in theorie volgens mij niet belangrijk voor het proces wat de + of - pool is, het gaat om de opgewekte warmte door de stroom, niet om eventueel opgenomen of afgestane elektronen.
Het lijkt mij wel aan te bevelen om de draad met de aardklem ook verbonden te laten zijn met de aarde van het stopcontact, zodat je geen vuurwerk krijgt als je met je werkstuk een ander geaard object raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding