Hoe kan ik ineens geen vaste woon- of verblijfplaats hebben volgens mijn bank?

Mijn bank heeft mijn betaalrekening en pas geblokkeerd omdat ik volgens hen geen vaste woon- of verblijfplaats heb.
Hoe kan dit? Het klopt nl. niet. Ik heb altijd een vast woon- of verblijfplaats gehad. Ik werk, woon samen. Niks aan de hand.

Kennis geeft bovenstaande aan. Is deze situatie echt denkbaar / mogelijk, vanuit het niets en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Woont die kennis in Nederland of elders op de wereld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al een leven lang in NL.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kan natuurlijk een fout gemaakt zijn bij de bank. Een persoonsverwisseling ofzo. Maar, als dit echt zo is, dan is het ook binnen hooguit een dag weer opgelost. De kennis kan immers gewoon zijn huurcontract/koopcontract en inschrijving bij de gemeente aan de bank laten zien, en dan is het opgelost. Wil deze kennis soms geld van je lenen? Dan zou ik er niet intrappen. Zoals gezegd kan het hem in theorie zijn overkomen, maar dan kan hij het ook meteen weer zelf oplossen als zijn verhaal klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nopes, is wel geld schuldig ;) Schijnt 5+ werkdagen te duren om het allemaal geregeld te krijgen.
Wordt echter wel beetje cash meegegeven door de bank, vond ik al errug bijzonder.

Antwoorden (1)

Hoe het kan, kan alleen de bank je uitleggen. In plaats van die kennis kan je beter met een uittreksel naar de bank stappen om te bewijzen dat je al x-jaar op je huidige adres staat ingeschreven.

Ja, het kan dus, en is niet echt "uit het niets" omdat banken om de zoveel tijd controleren of gecontroleerd worden. Banken sturen ook wel eens een brief om je te vragen je adres te (komen) bevestigen en als je die brief niet gezien hebt en dus niet beantwoord dan kunnen ze denken dat je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt. Wel raar dat ze dan niet eerst een 2e brief gestuurd hebben of je even gebeld hebben. Zorg dat je bank je telefoonnummer heeft, dan kunnen ze de volgende keer bellen (mijn bank doet dat) als ze iets willen weten. Sommige banken hebben ook een mailbox via het internetbankieren, daar kan je ook van alles mee overleggen.