weet iemand de waarde van de volgende rijksdaalders?

rijksdaalder uit 1980 :1 gulden
rijksdaalder uit 1980: 2,5 gulden
rijksdaalder uit 1980: 10 gulden

Toegevoegd na 16 minuten:
de waarde in euro's aub.

Toegevoegd na 22 minuten:
ik bedoel de rijksdaalder uit 1973 bij de laatste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een rijksdaalder is altijd 2.5 gulden volgens mij, of heb jij het over speciale munten ofzo? ( zilveren of gouden? )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze guldens met rijksdaalders verwisseld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het een multiple choice vraag :P
ik zeg B!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
speciale, zilvere. en ik verwissel geen guldens met rijksdaalders. de gulden is toch de grootte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gulden de grootte? Je bedoelt de afmeting? Nee, een gulden is een munt en tevens een munteenheid. Zoals je met een euro vaak 1 euromunt bedoelt maar ook euro als eenheid ( dus bijv. 10 euro )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik, maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. bijv: een rijksdaalder waar op staat 2,5 gulden is weer groter als een rijksdaalder waar op staat 1 gulden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, nu snap ik het. ik weet niks van munten af dus is allemaal beetje lastig voor mij. :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle munten die je noemt heten "Rijksdaalder", deze benaming geldt alleen voor munten met een waarde van 2,50 gulden.
Munten met een andere nominale waarde hebben egen benamingen als cent, stuiver, dubbeltje, kwartje, gulden, rijksdaalder, vijfje en tientje.

Het beste antwoord

Dat houd natuurlijk in hoe ze zijn wat betrefd de kwaliteit.
1 gulden van 1980 Prijs 1 tot 1.50 euro
2.5 Gulden 1980 Prijs 2 tot 3 euro
10 Gulden 1980 is niet geslagen.

Toegevoegd na 22 minuten:
10 gulden uit 1973 een waarde van 22.50 euro.

Toegevoegd na 25 minuten:
Die 22.50 is de waarde als je hem koopt dat is dus zonder krasjes

Toegevoegd na 25 minuten:
Die 22.50 is de waarde als je hem koopt dat is dus zonder krasjes

Toegevoegd na 25 minuten:
Die 22.50 is de waarde als je hem koopt dat is dus zonder krasjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is me een beetje onduidelijk wat je precies met je vraag bedoeld.
Vraag je je af wat een rijksdaalder in 1980 waard was? Dat was 2,50 gulden.
Of vraag je je af wat hij heden ten dage waard is? In 1980 trad Koningin Juliana af en Koningin Beatrix begon haar regeringsperiode. Ter ere van dit hoogtepunt werd de Nederlandse munt Dubbelkop rijksdaalder 1980 geslagen.
Die munt met dubbele kop is momenteel in euro's circa 1,50 waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel wat hij nu waard is.
Van de rijksdaalder uit 1980 zijn 15 miljoen exemplaren geslagen en dat zijn er erg veel. Het is van nikkel en heeft geen bijzondere waarde. Het hangt natuurlijk ook van de kwaliteit van de munt af. Ik heb een catalogus uit 2008 waar de munt in FDC-kwaliteit (de beste kwaliteit) een waarde vertegenwoordigt van 3,50 euro.
Reken je dus niet rijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel. jammer dat het niet veel waard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gulden (1G) uit 1980: 30 miljoen exemplaren = 1,50 euro.
En dat tientje (10G) zou ik wel eens willen zien, want dat moet de enige zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is wel die uit 1973.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tientje uit 1973 is van zilver en die waarde hangt ook van de zilverprijs af. Momenteel zal die munt niet veel meer waarde hebben dan 25,00 euro (mits onbeschadigd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt! dan kan ik hem misschien verkopen.