Mag je van een bedrijf verwachten dat ze nogmaals hulp bieden om een andere plek binnen het bedrijf te vinden?

Ik ben twee jaar geleden wegens gezondheidsklachten van functie veranderd.
Van verzorgende 3 naar woonbegeleider. (op papier ben ik nog verzorgende 3).
Nu ben ik doodongelukkig op deze werkplek, mis de verzorging.

Toegevoegd na 55 minuten:
DE gezondheidsklachten zijn blijvend dus de zorg weer in is geen optie.

Toegevoegd na 6 dagen:
En moet je dan direct het eerste aanbod accepteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je dat niet mag verwachten. De werkgever heeft aan zijn plicht voldaan, om te zorgen voor passend werk binnen zijn bedrijf. Je mag niet verwachten dat hij doorgaat met zoeken naar weer een andere plek, omdat uit je toelichting blijkt, dat het hier niet (meer) om gezondheidsklachten gaat, maar omdat je er "doodongelukkig" bent.

In principe wijk je hierin niet af, van welke andere werknemer dan ook, die het niet naar zijn zin heeft op zijn werk.

Dat is het formele verhaal, maar er is natuurlijk ook nog iets anders. Als jij daar al lang werkt, de sfeer is goed, en je werkgever wil jou graag houden, ga dan een gesprek aan.

Vertel eerlijk dat je hier doodongelukkig wordt, en dat je zo graag hulp wilt bij het zoeken van ander werk binnen het bedrijf. Dan zal snel blijken hoe de verhoudingen liggen. Mocht zo'n gesprek op niets uitlopen, dan zul je toch naar ander werk, bij een ander bedrijf uit moeten kijken, wat je wel leuk vindt, en waar je met je gezondheidsklachten niet mee in de problemen komt.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het maar zo simpel. Iedereen weet wel te vertellen dat ik elders kan zoeken naar werk, niet als je 53 jaar bent en versleten schouders heb.
Ik stel de vraag meer uit onzekerheid, baal van mezelf.
Gelukkig is mijn leidinggevende wel voor mij bezig. Ik werk al 11 jaar bij de GGZ.
Ze weten daar dat je ziek kunt worden van niet prettig werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
frederika, ik schrijf hier maar even iets, n.a.v. je reaktie en de uitbreiding van je vraag. Je "moet" natuurlijk niets. Dat kun jij alleen zelf bepalen. Ik denk dat het een afweging is, en je verschillende dingen op een rijtje moet zetten. Is er nog wel ander werk, na de eerste aanbieding van je werkgever? Heb je zelf ook ideeen, voor ander werk binnen de GGZ? Hoe is de sfeer, als je daar met je werkgever over praat? Willen ze je graag houden? Denk je dat als je het eerste aanbod afwijst, ze nog verder gaan zoeken, of dat ze er van balen? Dat zul je allemaal moeten afwegen. Ik denk echt niet zomaar even een oplossing te hebben hoor. Dit soort dingen zijn heel lastig, en beslissingen zijn moeilijk. Ik probeer alleen maar een beetje met je mee te denken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje
Ik weet dat het lastig is.
Kan er goed met mijn leidinggevende over praten hoor en ik weet dat ze ook geen ijzer met handen kan breken.
Het werk van woonbegeleider is nu eenmaal heel anders als van een verzorgende en ik ben een doener en ik werk nu op een erg lastige groep.
IK ga toch eerst maar aan mezelf werken, sta op de wachtlijst van een psychotherapeut.
Het schijnt dat ik teveel mijn zelfbeeld aan het werk verleen en omdat ik me hier niet nuttig voel raak ik wat een negatief spiraal.
Nog genoeg te doen dus

Andere antwoorden (1)

Jij bent wegens gezondheidsklachten van functie veranderd. Als deze klachten jou niet meer in de weg staan en jij je oude werk weer aan zou kunnen, zou je dit kunnen bespreken met je leidinggevende.