overschrijvingskaart is woensdag op de post gedaan, de ontvanger heeft nu nog steeds niks ontvangen hoe kan dit?

Ik zit bij ING.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Dit kan met het weekend erbij 5 tot 7 dagen duren.
Iemand maakte laatst naar mij ook geld over met een overschrijvingskaart en had hem s,maandags gepost en het stond precies 7 dagen later op mijn rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Overschrijving kan zoek geraakt zijn.
Om zeker te zijn dat het snel gebeurd kun je het beste via internet overschrijvingen doen. Dan is het direct of binnen een dag geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betalingen in het binnenlands betalingsverkeer tussen verschillende banken wordt in Nederland geregeld door Equence (het vroegere Interpay). Deze betalingen worden verwerkt binnen een periode van 48 uur. In de praktijk duurt het meestal 1 dag. Een betaling van een rekening nummer bij een bank naar een rekening nummer bij dezelfde bank, b.v. van Rabo naar Rabo of ABN Amro naar ABN Amro gaat via het interne betalingscircuit van de bank en staat daardoor normaal gesproken binnen de kortste keren op het andere bankrekening nummer. Dit alles geldt voor betalingen welke direct worden opgegeven, b.v. via Internetbankieren of door een opdracht rechtstreeks bij de bank. Bij een overschrijvingskaart kan de hele procedure wel een week duren. Bijvoorbeeld de opdracht wordt op dag 1 naar de bank gestuurd. De postbus wordt op dag 2 gelicht en verwerkt door de post. Op dag 3 of 4 wordt de betaling bij het kantoor afgeleverd. Deze betalingsopdrachten worden door het kantoor verzameld, en door gestuurd naar de afdeling binnen de bank waar de betalingen worden ingevoerd, dan kunnen we dus al op dag 4 of 5 zitten! Vervolgens moet de betaling via Equence worden doorgeboekt naar het rekeningnummer van de ontvanger, waar dus nog eens 1 of 2 dagen voor kunnen staan. Hierbij moet worden aangegeven dat er in het weekend en op feestdagen geen betalingsverkeer plaats vindt. Zodat dit ook nog eens voor een vertraging zorgt in de totale verwerking. Een oplossing kan zijn om een spoedopdracht op te geven aan de bank, dit betekend dat indien een betaling voor 15.30 uur bij de bank wordt aangeboden, b.v. via een Internet betaling of via de balie van de bank zelf, de ontvanger nog dezelfde dag het geld op zijn of haar rekening heeft staan. Indien de betaling na 16.00 uur wordt aangeboden dan vindt de betaling de volgende werkdag ´s morgens plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat kan, mocht het na een week nog niet ontvangen zijn dan zou ik even navraag doen bij de bank.
Misschien is internet bankieren een oplossing, makkelijk, snel en veilig en bovendien zie je gelijk of iets is verwerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overschrijvingskaart kan niet aangekomen zijn, hij was slecht leesbaar of je saldo kan te laag zijn geweest om de opdracht uit te voeren. Ik begrijp dat een dergelijke betaling ook een week op zich kan laten wachten! Waarom gebruik je geen internetbankieren?