Hoe stuur ik onze schoonmaakster de laan uit?

Ik ben niet zo tevreden over onze schoonmaakster, haar prestaties zijn erg wisselend, en ze is aan de prijzige kant. Wel een schat van een mens, daar niet van, maar ik kan het in principe net zo goed zelf doen en ben ik nog zorgvuldiger ook, en goedkoper uit. mijn collega heeft onlangs veel moeite gedaan om die werkster te regelen, dus ik vind het een beetje lullig. Ik heb geen ervaring als werkgeefster zijn, hoe eindig ik netjes onze overeenkomst? Hoe breng ik het en hoe ver van te voren hoor je zoiets mede te delen? En kan het gewoon telefonisch? Ik heb overigens geen zin om haar te bekritiseren, ook al is het huishouden vaak genoeg met de Franse slag gedaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

vertel diegene gewoon dat het toch een groot kosteplaatje word voor je
dit hoort een persoon te accepteren.
het beste is gewoon een telefoontje te plegen en het te vertellen nodig haar daarna even uit voor een ba koffie op haar laatste werkdag geef haar zowiezo nog 1 dag om het even te doen zodat ze niet gelijk diezelfde week zonder centen staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeg haar gewoon dat je het werk zelf weer gaat doen en dat je het jammer vind dat je met haar moet stoppen geef haar nog een maand en dan stoppen
ronron1212
13 jaar geleden
Waarom ben je niet gewoon eerlijk, niet door de telefoon, maar gewoon onder het genot van een kopje koffie? Je kan het haar toch zeggen dat je haar werk wat minder vind en dat je haar nog een kans wil geven om het wel goed te doen? Iemand de laan uitsturen door de telefoon en zonder een kans het beter te doen is beetje raar vind ik. Als je er nooit iets van hebt gezegd, denkt zij misschien dat ze prima werk doet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat ik maar een duim kan geven.
Gewoon normaal doen van mens tot mens en een tweede kans geven !
Met een schoonmaakster is het verstandig om van te voren alles goed af te spreken. Bijvoorbeeld twee maanden proeftijd. In die twee maanden duidelijk en direct aangeven als iets niet goed gaat.

Heb je dit allemaal niet goed afgesproken, dan zit er niets anders op dan het rechtstreeks te zeggen. Ik zou dat niet telefonisch doen. Dat is niet netjes. Als je haar niet wilt bekritiseren dan geef je aan dat je wilt stoppen met haar diensten. Geef haar nog een week of twee de tijd en spreek een laatste datum af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u alles weer zelf gaat doen mbt interieurverzorging
kunt u zonder problemen het contract of de overeenkomst
eenzijdig opzeggen.

Het is echter wel gebruikelijk om de interieurverzorgster of een glazenwasser 1 a 2 maanden in dienst te houden, dat geeft een ander ook de gelegenheid elders de ontbrekende uren/dagen aan te vullen tijdens het zoeken naar werk.

Indien u aangeeft ontevreden te zijn over de uitgevoerde werkzaamheden, zal die persoon aandringen op een herkansing. Oppert u dat het te duur wordt, dan zal de ander wat aan de prijs doen. Neem ook geen ander aan uit hetzelfde circuit, dan brengt u iedereen in verlegenheid.

Kortom u gaat het weer alleen doen en dankt haar voor haar onvolprezen inzet en wenst haar het allerbeste.
Is zij geruime tijd bij u werkzaam geweest dan kunt u haar een attentie of bonus meegeven.

Maar handel het persoonlijk af.