wanneer krijg ik mijn ww uitkering?

Ik heb vandaag via internet een ww uitkering aangevraagd.
Nu heb ik een mail gehad dat er binnen een week telefonisch contact word opgenomen om alles door te nemen, nu vroeg ik me af wanneer kan ik mijn ww krijgen?
Zit namelijk nog al krap met mijn geld.
Graag mensen die er ervaring mee hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Beste Ferdieg,

Vanaf je eerste werkloosheidsdag heeft UWV 4 weken om je WW-aanvraag te beoordelen. Vraag je de WW later aan dan start de beoordelingstermijn op de datum van de WW-aanvraag.

Je ontvangt binnen 4 weken een toekenningsbeschikking waarin staat hoe je aanvraag is beoordeeld. Is de WW toegekend? In dat geval zal UWV direct de eerste betaling overmaken.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/qCbS6W.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Standaard heeft het UWV zes weken de tijd om de uitkering in orde te maken, dus iedere dag eerder is meegenomen maar niet waarschijnlijk. Ga maar gewoon van zes weken uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan 6 tot 8 weken duren in langste geval, als je geluk hebt 4 weken.
Je kan ook om een voorschot vragen, als je aangeeft dat je helemaal niks hebt, kan je daarom vragen maar ik weet niet of dat geven als je net uitkering hebt aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe lang je gewerkt hebt of je recht hebt op een uitkering, en wanneer je die dan gaat krijgen. Je hebt te weinig gegevens verstrekt om ons duidelijk te maken dat jij werkelijk WW zal krijgen. Toen ik na een langdurig vast contract met ontslagvergoeding thuis kwam te zitten kreeg ik pas na drie maanden (en dan nog een paar weken later) de eerste uitkering. Als je minder dan een half jaar gewerkt hebt krijg je helemaal geen WW.

Toegevoegd na 16 minuten:
In jouw vraaghistorie zie ik dat je twee dagen geleden nog van plan was een dure auto te kopen. Voor een werkloze is dat een merkwaardige wens....
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verder in mijn vraag historie kijkt gaat mijn bedrijf 4 weken dicht en kan ik daarna weer aan de bak het gaat dus alleen om 4 weken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BTW 4000 voor een auto is niet veel dat is nog geen 3 maanden werken voor mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat houdt dan toch in dat je niet krap bij kas zit als je een auto van 4000 wilt kopen,ik bedoel dat je jezelf nog even kan bedruipen totdat je ww krijgt.
Amadea
12 jaar geleden
Dat is wat ik bedoelde. Van 4000 euro kan ik vier maanden leven. Waarom zou Ferdi dan voor één maand een uitkering nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je recht hebt op 4 weken ww kan ik me voorstellen want je draagt er ook aan bij,maar Ferdie zegt dat hij krap bij kas zit en hierop mijn antwoord eerder. ;-)