Hoe kan men het beste zijn kosten/ opbrengsten begroten van een bepaalde periode (week/maand/jaar)?

Veel mensen hebben problemen met het begroten van de kosten/ opbrengsten waar zij in een bepaalde periode mee te maken zullen krijgen. Zijn er hulpmiddelen op de markt die dit proces kunnen vergemakkelijken?

Het komt dan ook regelmatig voor dat mensen onnodig in het rood terecht komen, terwijl dit mogelijk voorkomen had kunnen worden door een goede begroting. Overigens vinden veel mensen het lastig om een GOEDE EN DUIDELIJKE begroting op te stellen. Hebben mensen op deze vraagbaak hier toevallig kennis en ervaring mee? Ik zou het graag willen horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In heel veel gevallen voldoet een schriftje waarin je aan de ene kant de inkomsten en aan de andere kant de uitgaven zet.

Dat moesten mijn kinderen al doen toen ze vanaf
hun 15 e - naast zakgeld - ook kleedgeld kregen.
Het zou normaal bij de opvoeding moeten horen.

Veel banken hebben tegenwoordig een online kasboek.

Maar op de eerste plaats is er natuurlijk het NIBUD.
http://www.nibudjong.nl/LAS/APP=SEMLITE/_run/01,0487,000,00/
Hier lees je alles over budgetbeheer.

Er zijn ook nog wel wat tools te koop:
PUIK is een non-profit activiteit. Dit betekent dat de hoogte van de registratievergoeding voor de luxe versie afhankelijk is van de gemaakte (materiele) kosten en het aantal registraties. Dit aantal registraties is de afgelopen periode dusdanig gegroeid dat de vergoeding nu kan worden vastgesteld op een bedrag van € 1,50 (was voorheen € 2,95).
Vanzelfsprekend is er ook nog de volledig gratis versie voor gebruikers die geen behoefte hebben aan uitgebreide (printbare) grafieken, inkomstenregistratie in het kasboek,.etc
http://home.wanadoo.nl/houb/PUIK.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Nogmaals NIBUD,
zou een vak op school moeten zijn.

http://www.nibud.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst alle uitgaven opschrijven en de rest delen door vier weken dan weet je exact wat je overblijft