Ja, dat mag deze. Ik neem aan dat het te maken heeft met je ziekte.
De uitslag mag de arts niet aan je werkgever meedelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Arbo arts mag alles vragen, ook uitslagen uit het verleden. Idd niet doorspelen aan werkgever.. + van mij!
Vragen mag natuurlijk altijd. Of je daarin meegaat mag je af laten hangen van jouw belang. Uitgangspunt zou moeten zijn dat werkgever en werknemer een gemeenschappelijk belang hebben. Denk je dat dit niet het geval is en je werkgever dingen van je vraagt waartoe je niet in staat bent dan kun je dat het beste met je huisarts overleggen. Ook advies vragen aan je vakbond is een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Steenuiltje
12 jaar geleden
+!
Ja dat mag hij vragen, maar een arbo arts is er alleen
voor het begeleiden van je ziek melding, en de controle
daarop.
De arts waar je in behandeling bent die is er voor alle
medische zaken, dus ook als het nodig is een bloedonderzoek.
Ik zou de arbo arts daarop wijzen, dat je alle vertrouwen
geeft aan je behandelend arts, en daarom een bloed
onderzoek overbodig is, en als het toch nodig is, het over
te laten aan de behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij mag het vragen, vragen staat vrij, ik denk zomaar dat je dat kunt weigeren. Niemand heeft het recht iets van jouw lijf af te tappen. Sommige religies verbieden dat zelfs. ( Jehova bijv).
TIP 1
Ik raad je aan het je huisarts te vragen. Die is goed op de hoogte van die regels. Even een belletje met de praktijk van je huisarts. Die heeft je gegevens paraat en dan vraagt die Arbo knul het maar op
TIP 2
Arbo-Artsen kunnen de gekste dingen vragen, zorg daarom dat iemand met je meegaat. Onder de mom dat je niets alles kunt onthouden, als er iemand bij je is, durven ze minder.ze kunnen behoorlijk brutaal zijn, sprekende uit ervaring, stomme vragen zoals heb je nog zin in sex, die categorie vragen.
Arbo-Artsen zijn ambtenaren en gedragen zich ook zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het advies om een (vertrouwd) persoon mee te nemen is zeer zinvol.
Zowel als getuige als om voor nabespreking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arbo-artsen zijn GEEN ambtenaren. Artsen van het UWV wel.