is het normaal dat een uitzendbureau maar de helft van de gemaakte benzinekosten vergoedt?

ik krijg 6 euro per dag reiskosten maar dat is wat ik nodig heb voor een enkele reis..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wees blij dat je uberhaubt reiskosten krijgt. Ze hoeven je namelijk geen reiskosten te betalen. Bij elke uitzendovereenkomst kunnen er afspraken gemaakt worden over vergoedingen en dus ook reiskosten. De volgende keer zou ik zoiets van te voren af stemmen zodat je niet voor een verrassing komt te staan.

Je kunt natuurlijk je opdrachtgever (waar je werkt) vragen om de volledige reiskosten te vergoeden naar het uitzendbureau. Dat ligt helemaal aan je relatie met deze opdrachtgever. In sommige gevallen heeft de opdrachtgever zoiets van waarom niet. Wie niet waagt wie niet wint:-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het vorige uitzendbureau waar ik voor werkte kreeg ik meer vergoeding voor de helft van de afstand(ongevraagd)
Omdat het al lastig genoeg was werk te vinden wil ik hier niet moeilijk over doen want als oudere werknemer is de kans op het vinden van ander werk niet groot.

Andere antwoorden (3)

Meestal krijg je 13 a 16 cent per kilometer en dan moet je ook nog boven de 10km enkele reis zitten als ik het goed heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het uitzendbureau de kosten vergoedt op basis van het openbaar vervoer. De reiskosten vergoeding woonwerkverkeer staat momenteel op 0,18 eurocent per kilometer, bij 10 kilometer of meer reisafstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het nu 0,19 cent per kilometer. Is tenminste wel wat ik krijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan nog wel eens verschillen tussen uitzendbureaus en de prijsafspraken van de werkgevers.
Ligt er gewoon aan wat het uitzendbureau en haar opdrachtgevers willen betalen. Dat kan niets zijn maar ook bijvoorbeeld 100 euro per kilometer. Echter, maximaal 0,19 cent (en niet 0,18) is netto en daarboven bruto.